Serveis

infraestructures

Ryanair té previst eliminar disset rutes des de Girona

La reducció serà superior a la que s'havia efectuat en temporades d'hivern anteriors

Es perdran rutes com Porto, Eivissa, Màlaga o Bournemouth, i 25 destinacions tindran freqüències inferiors

Ryanair encara no ha anunciat la seva planificació de cara a la temporada d'hivern, de manera que oficialment encara no és clar com afectarà a l'aeroport de Girona l'arribada de la companyia a Barcelona. Però segons les destinacions que es poden reservar ara mateix a la seva pàgina web, les instal·lacions de Vilobí passaran de les seixanta rutes de la temporada d'estiu a tenir-ne 44 a l'hivern, ja que en perdrà setze. L'hivern passat la baixada va ser inferior, perquè es va quedar amb 52 rutes.

En tot cas, les rutes que es perdran no són totes atribuïbles a la competència amb l'aeroport del Prat. Moltes ja són presents a Girona només a l'estiu, i altres anys també havien desaparegut a l'hivern. És el cas d'Hamburg, Newcastle, Estocolm Vasteras, Perusa, Eivissa, Altenburg i Aarhus. D'altres, com Kaunas, Wroclaw, Bratislava, Bournemouth o Poitiers es tracta de rutes que feia poc que s'operaven des de Girona, i que per tant l'eliminació es pot atribuir perquè no han funcionat prou bé o que es considera que no tenen mercat per a l'hivern. Les pèrdues de Leeds, Màlaga, Porto i Edimburg, en canvi, sí que es poden atribuir al fet que Ryanair ja les oferirà des de Barcelona i ha decidit suprimir-les a Girona. Vols com el de Màlaga o Porto tenen ara mateix una freqüència diària, i per tant seran unes baixes significatives.

Pel que fa a la resta, dinou rutes mantindran a l'hivern la freqüència que tenen a l'estiu, com Eindhoven, les rutes amb les Canàries, Pisa, Madrid, Milà, Lille o Sevilla, tot i que en alguns casos també s'operaran des del Prat. I en la majoria es mantindrà la ruta però es reduiran les freqüències setmanals, com ja havia passat també els altres hiverns. Frankfurt, per exemple, passarà de dos a un vol diari, i les connexions amb els aeroports de Londres passaran d'unes 25 a unes 20 setmanals. L'única ruta que hi guanyarà serà Venècia, de 4 a 7 vols setmanals.

LA XIFRA

61
rutes
són les que ofereix Ryanair aquest estiu des de l'aeroport de Girona-Costa Brava.

LA XIFRA

17
rutes
són les que es perdran a partir de l'hivern, un número superior que el d'altres anys.

LA DATA

31.10.10
és el dia
en què comença la temporada d'hivern, coincidint amb l'últim diumenge d'octubre.
Les claus

MÉS

oriol mas

Aquesta temporada d'hivern serà clau per endevinar com acaba repercutint la competència interna de Ryanair amb el Prat. La pèrdua de viatgers serà inevitable, i difícilment es mantindran els més de 5 milions de viatgers actuals. Però no és el mateix baixar a 4 milions que fer-ho a 2,5. En funció de com Ryanair acabi definint la temporada es veurà cap a quines d'aquestes dues xifres s'acostaran els resultats de l'aeroport. I per ara sembla que serà més cap a la primera que la segona. El mateix director de l'aeroport, Lluís Sala, reconeixia abans-d'ahir en una entrevista a Catalunya Ràdio que segurament es perdran viatgers, però que s'intentarà portar altres companyies. Cap, però, serà capaç de portar ni una petita part del passatge que mou Ryanair. Al final, doncs, serà el mercat el que decideixi. Si el transvasament de viatgers aquest hivern cap a Barcelona els compensa els desavantatges que Ryanair té al Prat respecte de Girona –falta d'ajudes, més temps d'espera dels avions, tracte igualitari...–, es repetiran més casos com el de Porto i Màlaga. Si Girona és capaç de mantenir un bon percentatge de seients plens, Ryanair tindrà més difícil fer aquest pas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.