L'Avant haurà d'esperar el 2012, almenys
La gestió dels trens regionals d'alta velocitat –els Avant, que fan servir la línia del TAV– també serà traspassada a la Generalitat, tot i que els acords amb l'Estat preveuen que no sigui així fins que arribin a les quatre capitals catalanes, és a dir, entri en servei el darrer tram (encara en construcció) entre Barcelona i Girona, fet que no es preveu que passi, anant bé, fins a finals del 2012. El pla de transports de viatgers de Catalunya, en tot cas, ja en fa també previsions, i fixa l'establiment de serveis directes o semidirectes entre els principals nuclis del territori a una velocitat de fins a 220 km/h, fet que reduirà a la meitat el trajecte actual en regional convencional, i amb una freqüència d'un tren en hora punta com a mínim. Des de l'estació del Camp, així, es preveuen 32 trens diaris a Barcelona que faran el viatge en 40 minuts, i 12 trens més que arribaran en 30 a Lleida. En el futur el PTVC encara va més enllà, i fixa la creació de fins a cinc línies de regionals d'altes prestacions, que també inclourien les estacions de Vilafranca del Penedès, Figueres i, quan estigui en servei, el corredor mediterrani per a passatgers en ample europeu, la de l'Aldea. Des d'aquesta estació central de l'Ebre fins a les de Tarragona i/o el Camp es preveuen cinc Avant diaris, que trigarien 20 minuts.