Serveis

infraestructures

Ryanair preveu actualment només 48 rutes per a l'estiu a Girona

Entre els 20 destins que per ara no repeteixen hi ha Venècia, Gdansk i Rzeszów

S'estrena Leeds i es mantenen Rabat i Poznan, llançats a l'hivern

S'endarrereix l'inici de 5 rutes de l'abril al juny i el juliol

Ryanair va llançar al novembre la programació d'estiu del 2014 –que s'iniciarà a principis d'abril i s'allargarà set mesos– i llavors va preveure repetir a l'aeroport Girona-Costa Brava totes les destinacions del 2013, però actualment al web de la companyia la llista de noves rutes per a l'estiu s'ha reduït de les 48 de llavors a només 29 i, a més, en algunes s'ha endarrerit l'inici fins al juny i juliol. A aquestes 29, cal sumar-hi les 19 rutes que formen la programació d'hivern actual i per a les quals també ja s'estan venent bitllets per a l'estiu. En total, la previsió actual –i el que és a la venda– és que, a l'estiu, Ryanair només operi 48 rutes, 17 menys de les que va fer l'estiu passat.

Concretament, es preveu que hi hagi 3 connexions que no hi havia l'estiu passat –es mantenen Rabat i Poznan, llançades aquest hivern, i l'única estrena que de moment està prevista és amb Leeds Bradford– i n'hi ha 20 que, per ara, han caigut de la llista i no repetiran. Entre aquestes 20, hi ha rutes tan rendibles com ara les poloneses Gdansk i Rzeszów, que van transportar l'any passat més de 20.000 passatgers cadascuna, amb una ocupació mitjana de 161 viatgers, 25 més que la mitjana de Ryanair a l'aeroport gironí. També destaca el cas d'una destinació històrica des de Girona: la de Venècia Treviso. Tampoc està previst que continuïn 7 de les 14 rutes iniciades l'estiu passat: Dortmund, Jönköping, Kalmar, Katowice, Oslo, Pafos i Trieste. El fet que el funcionament del mercat nòrdic no ha estat el que s'esperava també provoca que hagin caigut de la llista altres destinacions com ara Estocolm Västeras, Göteborg, Karlstad, Malmö i Oslo Torp.

Pel que fa a les rutes que sí que tornaran a oferir-se, n'hi ha 5 a què se'ls ha endarrerit la data d'inici prevista i en lloc de començar a operar-se a principis d'abril com la resta s'estrenaran més tard: Perugia (1 de juny), Cork (3 de juny), Knock (3 de juny), Brindisi (1 de juliol) i Aarhus (3 de juliol). Entre els clàssics que tornen hi ha Bratislava, Karlsruhe Baden, Dublín, Eivissa, Palma, Milà i Tallinn.

Per últim, entre les 19 connexions d'hivern –que continuaran totes–, n'hi ha 11 per a les quals hi ha a la venda bitllets per a més vols setmanals a partir de l'abril –coincidint amb el canvi de temporada– que ara: Dusseldorf (passarà de 3 a 7 vols), Frankfurt (de 3 a 7), Bristol (de 2 a 7), París (de 3 a 6), Londres Luton (de 3 a 6), Londres Stansted (de 3 a 6), l'Alguer (de 3a 6), Colònia (de 2 a 4), Marràqueix (de 3 a 4), Bremen (de 2 a 3) i Maastricht (de 2 a 3). Només es reduiran les freqüències de Rabat (de 3 a 2). En la resta, es mantindran igual.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia