Territori
Es torna a activar el projecte d’una variant a Sant Pere Pescador
La Generalitat encarrega l’estudi d’impacte ambiental per construir un nou pont sobre el riu Fluvià com a alternativa a l’actual, que a l’estiu queda saturat
El projecte –llargament reivindicat a Sant Pere Pescador– d’habilitar una circumval·lació del municipi torna a l’actualitat: la Generalitat ha iniciat al desembre la tramitació per redactar l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental previs a la construcció d’un nou pont sobre el riu Fluvià. Aquests estudis hauran de valorar les alternatives de traçat d’un nou vial que connecti la carretera GIV-6303 (carretera de Sant Pescador a l’Armentera), amb la carretera GIV-6216 (carretera de Sant Pere Pescador a Castelló d’Empúries), mitjançant un nou pont sobre el riu Fluvià. L’objectiu d’aquest nou vial és evitar el pas pel centre del nucli urbà dels vehicles que es desplacen cap al camí de Sant Martí, de Sant Martí d’Empúries (anomenat “carretera dels càmpings”), que connecta Sant Pere Pescador amb l’Escala passant per Sant Martí d’Empúries. El nou vial també evitarà que els vehicles que venen de la carretera C-31 i van cap a les platges passin per l’actual pont. Bona part d’aquesta àrea està envoltada de zones protegides i per això en l’anunci de sortida a licitació d’aquests estudis s’especifica que “les alternatives que es desenvolupin hauran de minimitzar qualsevol afectació a les àrees que formen part del Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà i espais PEIN i de Xarxa Natura 2000”.
Fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, confirmen que aquests estudis es redactaran el 2018 i se sotmetran a informació pública. Tractant-se d’analitzar diverses alternatives, les mateixes fonts expliquen que de moment no es pot concretar la ubicació exacta del nou vial. Tot indica, però, que el nou pont se situarà al sud del nucli de Sant Pere Pescador. L’estudi encarregat preveu que “part del traçat discorrerà a través de vials ja existents i crearà un itinerari per l’extrem sud de la trama urbana de Sant Pere Pescador”.
Una petició antiga del municipi
“El pont actual és estret i no respon a les necessitats”, diu Agustí Badosa, alcalde de Sant Pere Pescador. Badosa recalca que el pla general ja preveu un nou pont i que es tracta d’una petició antiga del municipi, ja que va entrar de regidor el 2007 i la petició ja existia. El 2010 la Generalitat va encarregar un estudi que no es va concretar. Un primer projecte preveia el nou pont aigües avall del nucli (en direcció a la desembocadura), però comportava implicacions mediambientals per la proximitat de l’illa de Carlemany, reserva protegida. Entre altres opcions hi havia un traçat més proper al costat de Castelló d’Empúries i un altre més cap a Torroella de Fluvià.