Infraestructures i serveis

Un túnel de mig quilòmetre a la futura variant d’Anglès

La Generalitat posarà a licitació les obres al setembre per 21,6 milions d’euros

El govern preveu començar els treballs quan s’hagi completat l’ampliació de l’N-141e, entre Montfullà i Bescanó

La Generalitat ha desencallat la variant d’Anglès (la Selva) i traurà l’obra a licitació aquest setembre per 21,6 milions d’euros. El projecte, que actualment s’està revisant i actualitzant, recull que la nova carretera tindrà una longitud d’uns 2 quilòmetres i inclourà un túnel de 500 metres. La variant enllaçarà la C-63 (a l’altura del cementiri) amb l’N-141e (a la zona de la Farga i de la Riera Seca).

Les obres també preveuen aixecar dues rotondes en aquests punts. La intenció de la Generalitat és que els treballs de la variant es puguin començar just després que acabin els treballs de millora i ampliació de la calçada de l’N-141e, també coneguda com “la carretera de la vergonya”, en el tram d’1,8 quilòmetres entre Montfullà i Bescanó (Gironès).

Aquesta obra, que va començar el 15 de març de l’any passat, té un pressupost de 3,5 milions d’euros. Es preveu que els treballs –que van amb retard– s’acabin finalment passat l’estiu. Suposen queixalar part de la muntanya perquè la calçada, amb dos carrils de circulació, passi de tenir 6 metres a sumar-ne 9.

L’any 2016, a l’hora d’impulsar les millores, la Generalitat va prioritzar el tram entre Montfullà i Bescanó perquè aquí la calçada era estreta, sinuosa, i passa encaixada entre el talús i el riu Ter. Però el llavors conseller, Josep Rull –actualment destituït en aplicació del 155–, ja va anunciar que, un cop es completessin aquests treballs, vindria la variant d’Anglès.

Encavalcament

Ara, la Generalitat ha desencallat aquest projecte amb la intenció que l’inici de l’obra gairebé s’encavalqui amb el final de les obres de la Pilastra. D’entrada, l’empresa pública Infraestructures de la Generalitat SAU ja ha encarregat a les enginyeries Forest i IDP que actualitzin el projecte inicial que hi havia de la variant (i que datava del març del 2012) per optimitzar-ne els costos.

En paral·lel, Infraestructures de la Generalitat ja ha publicat un anunci previ (una fórmula que permet la nova llei de contractació) en què avança que la data de la licitació serà el 14 de setembre i que el cost és de 21.598.500 euros. La carretera tindrà una longitud d’1,7 quilòmetres i per donar-hi accés s’aixecaran dues rotondes a banda i banda. A més, inclourà un túnel de mig quilòmetre per salvar una carena. Segons recull l’encàrrec del projecte, tindrà dos carrils de circulació (un per sentit) de 3,5 metres d’amplada i vorals d’1,5 metres.

LA DATA

15.03.17
Va ser
el dia que van començar les obres de millora i ampliació de l’N-141e, des d’on sortirà la variant d’Anglès.

LES XIFRES

2
quilòmetres farà la variant d’Anglès, que enllaçarà la C-63 amb l’N-141e, segons la previsió del govern.
3,5
milions
d’euros és el pressupost de la millora i ampliació de l’N-141e, al terme de Bescanó.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia