Usuaris del servei de bus entre Tarragona i l'aeroport es queixen de l'incompliment dels horaris
El DPTOP podria crear una línia específica que connectés les dues destinacions
Les queixes que els usuaris tenen sobre el servei d'autobús es trameten des de l'oficina de turisme que hi ha a la terminal d'arribades de l'aeroport, i d'aquí es trameten a l'Agència Catalana del Consum. Tot i això, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat també té constància de la problemàtica i fa unes setmanes que s'estan investigant els fets, perquè, en cas de confirmar-se l'incompliment del conveni, s'apliquin les mesures oportunes.
De moment, el DPTOP ha confirmat que s'han registrat una quinzena de reclamacions des de l'estiu fins ara, que és quan es va començar a detectar que l'empresa que té la concessió administrativa del servei, Hispano Igualadina, no estaria respectant els horaris. Des de l'oficina de turisme s'ha explicat que a vegades el trajecte s'acaba fent «segons la demanda»; és a dir, que si hi ha usuaris que reclamen el servei, es truca a la companyia, que només aleshores envia un autobús per cobrir el trajecte. D'altra banda, en cas que sí que es cobreixi el servei, es fa amb retard. El delegat de l'empresa, Sergi Alifonso, va reconèixer que a vegades els autobusos arriben a deshora a causa de les obres que s'estan realitzant a la T-11 o del trànsit que hi ha segons l'hora, però que en cap cas mai no s'ha deixat de cobrir un servei. «Ningú no dóna explicacions i els busos no passen», es comentava des de l'oficina de turisme, des de la qual es recullen les queixes dels usuaris, tot i que «no tothom sap que es poden posar reclamacions». A banda d'això, la caseta informativa que la companyia té a l'aeroport està tancada i els clients no poden recollir-hi informació.
Des de l'oficina de turisme es va alertar que, només per la insuficiència del servei, Tarragona està perdent turisme: «La gent prefereix anar a Reus perquè els autobusos són més puntuals.»
S'estudia crear un servei específic.
Saturació a la línia de Vilafranca
el puntUn dels principals mitjans de transport públic que tenen els municipis del Baix Penedès i del nord del Tarragonès per connectar-se amb Tarragona, la línia d'autobús que enllaça la capital tarragonina amb Vilafranca del Penedès (Alt Penedès), ha aixecat les crítiques del sindicat UGT, que n'ha denunciat la saturació davant del Síndic de Greuges. Segons el sindicat, des de la posada en marxa de la integració tarifària s'ha multiplicat el nombre de viatgers, sense que això s'hagi correspost amb un reforçament adequat dels vehicles.
Així, la UGT va afirmar ahir que els autobusos, gestionats per l'empresa Autocars Penedès, acostumen a anar plens i molts dels seus usuaris han d'optar per viatjar-hi drets, fet que pel sindicat pot suposar un risc per als viatgers. A banda d'això, sovint els conductors dels autobusos han de deixar gent a terra en algunes parades, ja que el vehicle no té capacitat per assumir més viatgers.
El sindicat critica especialment que, en vista d'aquesta situació de saturació, l'empresa no reforci encara més el servei, i denuncia també l'estat «lamentable» d'alguns dels autobusos, on es poden veure seients trencats, entre altres desperfectes.
Arran d'aquesta situació, el sindicat va reclamar al Departament de Política Territorial de la Generalitat que pressionés l'empresa perquè millorés la qualitat del servei, i, tot i el compromís del govern per fer-ho, la UGT lamenta que durant aquesta setmana hagin tornat a haver-hi problemes. Dimarts passat, per exemple, els usuaris que esperaven un autobús a primera hora del matí a Altafulla van haver de deixar passar dos vehicles seguits perquè ja estaven plens.