Convoquen “talls successius” de la C-14 a Coll de Nargó si Movistar no resol les incidències amb la telefonia i Internet
Veïns, empresaris i ajuntament acorden una primera mobilització pel 9 de setembre si abans la companyia no implementa una “solució definitiva”
Veïns i empresaris de Coll de Nargó (Alt Urgell), a més de l’ajuntament de la localitat, han acordat convocar “talls successius” a la C-14 els diumenges si la companyia telefònica Movistar no implementa una “solució definitiva” a la problemàtica que pateixen amb aquest subministrament.
Concretament, segons han exposat en un comunicat, la velocitat de connexió a Internet en el municipi no arriba ni a 1MB/s quan, asseguren, en pobles del voltant supera els 50 MB/s. A més, han denunciat interrupcions del servei en les línies de mòbil i de dades que, segons diuen, poden allargar-se tres, quatre o més dies fins al seu restabliment.
La primera de les mobilitzacions està prevista pel pròxim 9 de setembre a les cinc de la tarda si, abans d’aquesta data, l’operadora no hi ha dut a terme cap actuació per resoldre les incidències que pateixen.
Pels veïns i empresaris de Coll de Nargó, així com per l’ajuntament del municipi, la problemàtica que tenen amb el servei de telefonia es podria resoldre “en mig dia” i amb una inversió, per part de la companyia, d’entre 4.000 i 5.000 euros. És per això que denuncien la seva “invisibilitat” davant l’operadora i per aquest motiu volen convocar un seguit de “talls successius” a la carretera C-14 al seu pas per la localitat de l’Alt Urgell.
Els afectats asseguren que les incidències en el servei estan causant greus perjudicis a comerciants, restauradors i hotelers, els quals “perden reserves via internet o no poden cobrar amb targeta als seus clients”, segons han expressat en un comunicat. A més, han lamentat: “Paguem la mateixa tarifa que arreu, però per menys de la meitat del servei”, fet que, han afegit, fa “poc competitius” els negocis o serveis del municipi.