Medi ambient

Greenpeace denuncia que la Jonquera no tingui pla preventiu pel risc d’incendi

L’Ajuntament ho nega i recalca el Duprocim, les franges perimetrals i el projecte Cooperem

L’entitat ecologista analitza els deu pitjors focs de l’Estat

“És total­ment falsa”, res­pon l’alcal­dessa de la Jon­quera, Sònia Martínez, a la crítica de Gre­en­pe­ace segons la qual el muni­cipi no hau­ria fet els deu­res en pre­venció d’incen­dis. L’enti­tat eco­lo­gista va fer públic ahir una anàlisi dels deu pit­jors incen­dis a l’Estat espa­nyol; en la posició número deu hi ha el foc del 2012, que es va ini­ciar a la Jon­quera i que va cre­mar 10.467 ha. L’estudi repassa cau­ses, efec­tes i res­pos­tes dels muni­ci­pis per pre­ve­nir futurs focs, tot aler­tant que el canvi climàtic fa que el perill sigui cada vegada més impor­tant.

Gre­en­pe­ace con­clou que “cap dels deu muni­ci­pis té plans imple­men­tats”. Tot i això, es recull que la Jon­quera és l’únic ajun­ta­ment que res­pon a la petició d’infor­mació, a través del por­tal de trans­parència, que tenen apro­va­des fran­ges peri­me­trals com a pri­mera mesura d’un futur pla pre­ven­tiu, però que no hi ha “una pla­ni­fi­cació com­pleta en pre­venció, emergències i auto­pro­tecció”.

L’alcal­dessa no només ho nega, sinó que recalca que s’ha imple­men­tat el Dupro­cim, que coor­dina els plans de pro­tecció com ara l’Inun­cat, l’Info­cat, el Neu­cat, etc. “Ho tenim apro­vat des de l’any pas­sat. A més, vam ser pio­ners per fer les fran­ges peri­me­trals de pro­tecció, en fem el man­te­ni­ment, i s’han fet actu­a­ci­ons en el marc del pro­jecte Coo­pe­rem”, insis­teix Martínez

El pro­jecte Coo­pe­rem

I és que pre­ci­sa­ment aquesta set­mana s’ha donat per fina­lit­zada una nova fase de tre­balls per pro­te­gir l’Albera con­tra incen­dis: el des­bros­sa­ment d’una àrea d’11,25 hectàrees al coll del Pertús-Panis­sars. Aquests tre­balls, rea­lit­zats a banda i banda de la fron­tera, s’emmar­quen en el pro­jecte trans­fron­te­rer Coo­pe­rem i invo­lu­cren admi­nis­tra­ci­ons i ser­veis d’emergència de l’Estat francès i el Prin­ci­pat per limi­tar l’abast dels incen­dis en situ­ació de vent de tra­mun­tana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia