Medi ambient

Alliberades catorze tortugues d’estany

Espècie emblemàtica del Ter, subratllen la seva importància en l’hàbitat

L’acció s’inclou en el Dia del Medi Ambient

La recu­pe­ració de la tor­tuga d’estany, “espècie emblemàtica del Ter”, implica també la recu­pe­ració de l’hàbitat i també d’altres espècies impor­tants per a l’entorn com els amfi­bis i les llúdri­gues. “S’ha fet una bona feina prèvia”, explica el direc­tor del Con­sorci del Ter, Ponç Feliu, en relació amb l’acció duta a terme ahir d’alli­be­ra­ment de catorze nous exem­plars en diver­sos punts del Ter, des de Bes­canó fins a Foixà. Coin­ci­dint amb el Dia del Medi Ambi­ent i amb la par­ti­ci­pació de dos grups d’esco­lars de primària de l’escola Les More­res de Flaçà i l’escola de Sant Jordi Des­valls, es van alli­be­rar els exem­plars a la zona de Sobrànigues. Ponç Feliu hi afe­geix que l’acció s’inclou en una cam­pa­nya de divul­gació i cons­ci­en­ci­ació ambi­en­tal a les esco­les entorn de la pro­blemàtica de les espècies de tor­tu­gues exòtiques.

190 en qua­tre anys

La Dipu­tació de Girona i la Fun­dació Bancària La Caixa impul­sen diver­ses actu­a­ci­ons del pro­jecte, com ara el reforçament pobla­ci­o­nal i el seu segui­ment, el con­trol de tor­tu­gues exòtiques i la sen­si­bi­lit­zació amb esco­lars. En els últims qua­tre anys, des del 2015, i a través del pro­jecte Life, s’han alli­be­rat 160 exem­plars més, i la tar­dor pas­sada, setze. En con­cret, el 2015 es van alli­be­rar 70 exem­plars; el 2016, 50, i el 2017, 40. Les tor­tu­gues es crien en cap­ti­vi­tat al Cen­tre de Repro­ducció de Tor­tu­gues de l’Albera, que dis­posa d’un pro­grama de repro­ducció de la tor­tuga d’estany des del 1992, quan es van cap­tu­rar els dotze últims exem­plars d’aquesta espècie a la part baixa del Ter. Cada tor­tuga està mar­cada amb un xip sub­cu­tani per faci­li­tar-ne la iden­ti­fi­cació i el segui­ment.

LES FRASES

Recuperar la tortuga d’estany vol dir també recuperar l’hàbitat, amb aigües més netes, i per tant, s’ha fet molt bona feina prèvia
S’ha dut a terme una campanya de divulgació i conscienciació ambiental a les escoles
Ponç Feliu
director del consorci del ter


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.