Administracions

Pla d’acció a la Bisbal a favor del sector comercial

Una línia de subvenció vol contribuir a la millora i la rehabilitació dels establiments comercials a peu de carrer

L’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà ha impulsat una línia de subvencions municipals per a la millora, la rehabilitació i la nova implementació d’establiments comercials a peu de carrer. L’objectiu és dinamitzar el comerç, millorar la competitivitat del comerç de proximitat, fomentar l’emprenedoria i evitar la discontinuïtat dels locals comercials. L’objectiu d’aquests incentius és dinamitzar el comerç, millorar la competitivitat del comerç de proximitat, fomentar l’emprenedoria i evitar la discontinuïtat dels locals comercials.

Màxima prioritat

L’alcalde, Enric Marquès (ERC), ja va explicar durant la campanya i, també, poc després de guanyar les eleccions, que l’aposta pel comerç de la capital del Baix Empordà era una de les prioritats del govern,

S’han establert dues línies de subvencions; una per a establiments que ja són actius, i una altra per a la implementació de nous establiments comercials. Les actuacions que se subvencionaran per establiments que ja són oberts són, per exemple, la millora de la imatge interior i exterior i dels accessos, millores en la il·luminació, entre d’altres. D’altra banda, pel que fa als establiments de nova obertura, es poden subvencionar les següents actuacions: l’adquisició d’elements de mobiliari i decoració, maquinaria o ordinadors.

L’import màxim d’aquesta subvenció és de 1.000 euros per cada beneficiari i la dotació pressupostària total per a aquestes subvencions és de 13.000 euros. Concretament, 6.000 euros per al nucli antic, dels quals un 50% és finançat per la Generalitat dins del pla de barris, i 7.000 euros per a la resta de la població.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.