Infraestructures i serveis

El desdoblament de la C-16 entre Berga i Bagà, l’any vinent

El conseller Calvet anuncia l’adjudicació per a aquest 2019 i recorda que hi haurà un tram amb carrils reversibles

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va assegurar ahir en una entrevista a l’Agència Catalana de Notícies que el calendari d’obres per al desdoblament de la C-16, entre Berga i Bagà, continua segons el que estava previst. Actualment s’estan estudiant les al·legacions, “que posen sobre la taula alguns neguits que hem de saber resoldre”. Aquest és el quart projecte que es presenta per desdoblar la carretera, i la novetat serà en els trams de tres carrils perquè el carril del mig serà reversible, és a dir, podrà anar en sentit nord o sud en funció del trànsit que hi hagi. Es canviarà amb una màquina que, segons el conseller, no s’ha vist mai a l’Estat espanyol però que ja s’utilitza als Estats Units. El desdoblament comprendrà una longitud de 21 quilòmetres i costarà 178 milions, quatre cops menys que desdoblar la carretera sencera.

L’objectiu del conseller de Territori és que les obres es posin a licitació aquest mateix 2019 i comencin durant l’any vinent. El projecte es divideix en dues intervencions: el desdoblament de l’actual carretera entre Berga i Cercs per assolir una calçada amb quatre carrils –dos carrils per sentit, amb una barrera central fixa– i la implantació d’un tercer carril entre Cercs i Bagà, que estarà operatiu en un sentit o un altre mitjançant una barrera mòbil.

Des del territori, la delegada del govern a la Catalunya Central, Alba Camps, va celebrar que la Generalitat s’hagi fixat en aquest tram de la C-16 “com a prioritat”, i defensa que el desdoblament de la via “és necessari” per garantir la seva seguretat, “ja que té molts encreuaments perillosos”.

La C-55 continua pendent

La delegada també va insistir que el desdoblament de la C-55 “no és un tema tancat”, malgrat que l’executiu hagi reconegut que no disposen dels diners per executar-lo. “Ara no és possible, però això no vol dir que s’hagi tancat el tema perquè no hi ha un acord al territori”, va afirmar. No obstant això, la delegada va remarcar que la prioritat continua sent que la C-16 absorbeixi una part important dels vehicles que utilitzen la C-55, un repte que a hores d’ara encara no s’ha assolit. Ara, amb la imminent supressió dels descomptes a l’autopista de Manresa a Terrassa, Camps va insistir en la necessitat d’una “bona campanya informativa” sobre els mecanismes dinàmics que permeten estalviar al ciutadà. Malgrat que va reconèixer que “és difícil” canviar els hàbits, la delegada territorial té intenció de fer “un seguiment” del seu ús.

Més seguretat a l’R4 i l’R2

El conseller va anunciar que el govern ha aprovat la instal·lació del sistema de seguretat ERTMS a les línies R4 i R2 de rodalies. Es tracta d’un sistema que havia estat exigit pel sindicat de maquinistes com a condició per tornar a reprendre la circulació de l’R4 després del darrer sinistre a Castellgalí, on va perdre la vida la maquinista pel xoc de dos trens.

“No hi ha risc zero, però és evident que com més intervinguda, com més elements de seguretat sobre vies, catenàries i estacions, doncs millor servei i, d’altra banda, més segur.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.