Infraestructures

Estudien fer una autopista ferroviària entre Algesires i el Far d'Empordà

El Depar­ta­ment de Política Ter­ri­to­rial i Obres Públi­ques ha sig­nat un con­veni, a través de l'empresa pública Cimalsa, per tirar enda­vant un estudi de desen­vo­lu­pa­ment d'una nova auto­pista fer­roviària per al trans­port de mer­ca­de­ries entre el port d'Alge­si­res (Cadis) i el Far d'Empordà, amb la fina­li­tat de des­con­ges­ti­o­nar el trànsit de cami­ons a través de la fron­tera de la Jon­quera. Aquest pro­jecte, ano­me­nat auto­pista fer­roviària ibèrica (AFI), té com a objec­tiu faci­li­tar els pas­sos fron­te­rers i des­con­ges­ti­o­nar les car­re­te­res reduint el nom­bre de cami­ons que hi trans­por­ten mer­ca­de­ries.

No es tracta tan sols de reduir-ho a l'Estat espa­nyol. La intenció és con­nec­tar amb l'actual ser­vei, de carac­terísti­ques simi­lars, que hi ha actu­al­ment entre el sud de França i el sud de Luxem­burg.

És per això que el con­veni ha estat sig­nat a cinc ban­des: l'Auto­ri­tat Portuària d'Alge­si­res, l'Agència Pública de Ports Anda­lu­sos, Lorry Rail (l'empresa que des de l'any 2006 explota el trànsit fer­ro­vi­ari de mer­ca­de­ries entre el Voló i Luxem­burg), Renfe i la Gene­ra­li­tat de Cata­lu­nya. Un cop hagi fina­lit­zat l'estudi de via­bi­li­tat que actu­al­ment s'està fent per a aquest pro­jecte, la intenció és mate­ri­a­lit­zar una soci­e­tat mer­can­til entre les cinc parts impli­ca­des. Per l'estudi s'ha esta­blert un ter­mini de sis mesos i a més s'ha creat un comitè de segui­ment amb dos mem­bres per cada enti­tat invo­lu­crada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.