Els estudis de traçat i impacte ambiental del tram nord de la variant d’Olot, al maig
L’alcalde avança que els instruments de planificació s’enllestiran entre el 2020 i el 2021
Diu que confia veure màquines treballant-hi abans d’acabar el mandat
Els estudis de traçat i d’impacte ambiental del tram nord de la futura variant d’Olot estaran enllestits el mes de maig que ve i, per tant, es podran posar a exposició pública. Ho ha avançat l’alcalde, Pep Berga, que ha defensat que més que d’una variant s’hauria de parlar d’una carretera. De fet, és un canvi conceptual important, ja que l’alcalde fa referència, per primera vegada, al fet que no hi ha cap carretera que faci d’enllaç entre les actuals C-63 (Olot-Santa Coloma de Farners) i l’A-26 (eix Pirinenc), una funció que fan carrers urbans, sobretot l’avinguda Sant Jordi i el carrer Portbou.
Berga ha recordat que s’ha avançat en la definició d’aquest tram des que, fa aproximadament dos anys, el seu antecessor, Josep Maria Corominas, va arrencar de Madrid el compromís que els estudis i projectes els fes la Generalitat. Cal recordar que aquest tram de variant és titularitat del Ministeri de Foment, que és qui n’assumirà la inversió.
L’alcalde d’Olot no s’ha atrevit a avançar cap calendari. Això no obstant, ha avançat que confia que es veuran màquines sobre el terreny abans que s’acabi l’actual mandat. En aquest sentit, ha detallat que els instruments de planificació s’enllestiran entre aquest any i el que ve i que després tot dependrà que la Generalitat posi els diners que calen per dur a terme les obres. Una etapa per a la qual ja ha avançat que caldrà unitat política i dels representants de tots els estaments econòmics i socials per exigir l’inici d’aquesta infraestructura llargament reivindicada.
LA DATA
LA FRASE
Una al·legació a la variant de les Preses
Pep Berga ha anunciat que han presentat una al·legació a l’estudi de traçats i ambiental de la variant de les Preses, perquè l’enllaç previst amb el del tram sud de la d’Olot no coincideixen. Segons ell, el desajustament no és gaire important però recorda que el projecte olotí ja està a punt d’execució i qualsevol variació comportaria tornar a fer la tramitació pública. Berga ha dit que no interferirà en la resta del traçat.