Un carril bici unirà Terrassa i Sabadell
El tram des de Sabadell fins a la seu central dels Mossos costa 874.000 euros
Terrassa i Sabadell estaran unides per un carri bici que resseguirà el traçat de la carretera N-150, en un projecte que forma part de l’històric pla per convertir aquesta via en un espai més cívic que està elaborant la Generalitat i que rep finançament europeu. El tram que ha d’unir Sabadell amb el terme municipal de Terrassa, a la zona on hi ha la seu central del Mossos d’Esquadra, va ser aprovat fa uns dies per la junta de govern de la cocapital sabadellenca. Aquest tram té un pressupost de 874.024,32 euros i un termini de sis mesos d’obra. Els treballs s’executaran a la vorera sud de la carretera de Terrassa, entre la ronda de Jean Monet i la ronda de l’Oest, i a la vorera nord, entre la ronda de l’Oest i el límit del terme municipal amb Terrassa.
Des de Terrassa es preveu que l’estudi de la Generalitat inclogui la part del carril del seu terme, a partir de la rotonda de l’avinguda de Madrid. Fonts municipals han indicat que “aquest és un tema que ve de lluny i que s’està treballant a la comissió bilateral entre Ajuntament i Generalitat”. Des del govern nomé s’ha confirmat que el projecte aprovat per Sabadell forma part del pla per refer la carretera N-150.
Des de Terrassa hi ha un segon projecte de carril bici fins a Sabadell, de fet aprofitant un pla de la Diputació que allargarà l’actual carril bici que acaba a Sant Julià d’Altura, a Sabadell, fins a Matadepera. El projecte terrassenc allarga aquest carril bici des de la sortida de Matadepera, a l’antiga caserna de la Guàrdia Civil, fins a l’avinguda Lacetània.
Dos milions per a la Bicivia metropolitana
L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha aprovat una nova subvenció de dos milions d’euros destinada als ajuntaments metropolitans per construir carrils bici i altres vies pedalables que puguin completar la Bicivia i altres carrils bici de la metròpolis de Barcelona. Fins ara, l’AMB havia dut a terme dues convocatòries de subvenció per construir carrils bici i millorar la connectivitat metropolitana, els anys 2016 i 2017, amb un total de quatre milions d’euros de subvenció entre les dues convocatòries, i que van suposar una inversió total, entre AMB i ajuntaments, de 8,5 milions d’euros. Gràcies a les dues convocatòries es van fer 49 quilòmetres de carrils bici.