Infraestructures i serveis

Impuls final a Logis Empordà i a 2.000 llocs de treball potencials

El conseller Damià Calvet anuncia que al setembre començaran els treballs de la segona i última fase d’urbanització del polígon

En total, suposarà una inversió pública de 35 milions per una injecció de 200 milions de capital privat

Aquesta vegada sí: les obres començaran al setembre i es preveu que estiguin acabades en un termini de deu mesos, el juliol del 2021. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va anunciar ahir in situ, en els terrenys encara erms del Far d’Empordà, la urbanització de la segona fase del centre logístic Logis Empordà. A mitjà termini aquesta infraestructura, llargament reivindicada pel teixit empresarial, econòmic i polític gironí, s’ha de convertir en una peça clau del trànsit de mercaderies en el corredor mediterrani.

Les obres anunciades –amb un pressupost de 5,7 milions d’euros– consistiran en la realització dels serveis viaris del sector (carrers, enllumenat, xarxes de serveis, arbrat, etc.). L’empresa pública Cimalsa, que gestiona els centres logístics de Catalunya, ha adjudicat l’actuació a l’UTE CRC-Vimasa. Quan s’acabin les obres, Cimalsa posarà al mercat més de 328.000 m² addicionals de sòl logístic urbanitzat que han de permetre la implantació d’entre 12 i 15 empreses logístiques. Amb l’acte d’ahir, tant el conseller com el president de Cimalsa, Enric Ticó, van confirmar que l’anunci de l’imminent inici de les obres no és casual: es fa el pas “atès l’avançat estat de negociació amb diverses empreses per assegurar-ne la instal·lació”.

En total, la inversió pública a Logis Empordà representarà uns 35 milions d’euros, que han de suposar una injecció quintuplicada de capital privat. “Aquestes empreses invertiran uns 200 milions d’euros i generaran uns 2.000 llocs de treball nous, cosa que suposa un gran impuls i dinamització de l’activitat econòmica de l’Alt Empordà, potenciant un sector econòmic diferent del turisme, fet que permet diversificar i enfortir l’economia”, va dir el conseller.

La fase 1 de Logis Empordà es va executar entre els anys 2003 i 2006. Actualment hi ha quatre empreses instal·lades, quatre parcel·les més estan venudes –algunes començaran a edificar-se de forma imminent– i les deu restants estan en fase de comercialització. Un altre aspecte del hub intermodal que s’està consolidant entre el Far i Vilamalla és que vol contribuir a la dinamització d’una economia ambientalment sostenible: potenciant la multimodalitat en clau ferroviària, aquest centre tindrà un paper important en la “descarbonització” de l’economia del país, amb una previsió d’estalvi de més de 70.000 tones de CO2 l’any.

LA FRASE

Potenciem un sector econòmic diferent del turisme, fet que permet diversificar i enfortir l’economia
Damià Calvet
conseller de Territori i Sostenibilitat

LA XIFRA

328.000
metres quadrats
de sòl permetran que entre 12 i 15 empreses logístiques s’implantin a Logis Empordà.

Amazon, una peça clau?

“Confidencialitat de les dades.” Ni el conseller Calvet, ni els responsables de Cimalsa ni els alcaldes presents –Jaume Arnall (el Far d’Empordà) i Carles Álvarez (Vilamalla)– van pronunciar ahir el nom d’Amazon ni de cap altre operador, però la multinacional del comerç electrònic estava en la ment de tothom. Tal com anunciava aquest diari fa unes setmanes, Amazon podria ser un dels motors de l’impuls de Logis Empordà. El que sí que va transcendir és que ja s’estan interessant empreses proveïdores de “l’empresa gran” que sembla que ja està lligada per instal·lar-se al centre logístic empordanès.

L’alta velocitat, l’últim repte

La plataforma intermodal (de camió a tren) de Logis Empordà desenvoluparà tota la seva operativitat quan estigui connectada a la xarxa ferroviària d’alta velocitat. El conseller Calvet i el president de Cimalsa van confirmar que la Generalitat i Adif estan “desenvolupant coordinadament” el projecte de connexió i implantació del doble ample de via –amb un tercer rail– a la terminal ferroviària de Vilamalla. El projecte, que és d’uns 12 milions d’euros, inclourà també el prollongament de l’apartador actual fins a 800 metres i la construcció d’un altre apartador també de 800 metres, ambdós en ample de via internacional i ibèric.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.