Infraestructures i serveis

Les obres per reordenar les vies a Sants acabaran el primer trimestre del 2021

S’altera per segon cap de setmana seguit el trànsit per escometre el canvi de desviaments

La reordenació de vies permetrà agilitar la circulació dels trens

El primer trimestre del 2021 han de concloure les obres a Sants que han de posar fi a una paradoxa: que el túnel ferroviari de plaça Catalunya tingui dues vies d’estacionament per als trens de rodalies i el túnel del passeig de Gràcia, sis, tot i tenir el primer un major nombre de trens que hi circula cada dia –618 respecte de 396–. Aquest cap de setmana conclou la primera de les onze fases previstes, que ha provocat afectacions en el trànsit ferroviari perquè s’ha suprimit el trànsit pel túnel del passeig de Gràcia –el cap de setmana passat va ser al de plaça Catalunya–. “Es tracta d’una de les principals obres que Adif està executant a Catalunya, amb una inversió de quasi nou milions d’euros, que permetrà optimitzar la gestió del trànsit i suposarà una millora per als viatgers”, va assegurar ahir el sotsdirector d’operacions de xarxa convencional d’Adif nord-est, Alfonso Ruiz.

Les obres permetran que els 1.014 trens de rodalies que passen diàriament per l’estació de Sants guanyin 730 minuts. No arriba a un minut per tren, però la reordenació permetrà gestionar millor el trànsit perquè hi haurà dues vies disponibles per sentit a cada túnel –com passa ara amb els trens de la R2 sud, que circulen per les vies 9 i 10 indistintament–. Es podrà reduir així el temps d’espera dels trens que romanen al túnel mentre un comboi carrega i descarrega passatge a l’estació, ja que es podrà estacionar a la via que quedi lliure.

LA DATA

01.06.20
comencen
els treballs per canviar els desviaments que han de permetre reconfigurar l’esquema de vies a Sants

LA XIFRA

8,9
milions
d’euros és el pressupost per passar de l’esquema 2+6 a l’esquema 4+4, en referència a les vies per túnel

LA FRASE

L’obra permetrà optimitzar la gestió del trànsit i suposarà una millora per als viatgers
Alfonso Ruiz
sotsdirector d’operacions de la xarxa convencional nord-est

Entre 50 i 60 operaris treballen al túnel de matinada

Barcelona

Entre 50 i 60 operaris treballen des de l’1 de juny als túnels d’accés a l’estació de Sants, uns treballs que van començar dos mesos i mig més tard per les restriccions de la pandèmia –al gener es va iniciar el reordenament els torns d’entrada i sortida del vestíbul–. Hi treballen sobretot de matinada, en l’interval de quatre hores i mitja que dona la interrupció nocturna del trànsit ferroviari. No sempre, però, és suficient amb aquesta franja, de manera que s’ha de tallar part del trànsit tot el cap de setmana. Hi haurà més talls, el nombre dels quals està per concretar, fins a la fi de les obres.

Les obres permetran eliminar limitacions de velocitat i suposaran el canvi de 21 desviaments, dels quals 17 estan en vies amb balast i quatre, en via formigonada. Les vies s’hauran de desviar entre 30 centímetres i quatre metres. Es renovaran 1.500 metres de vies amb travesses de fusta i es faran canvis en el programari informàtic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia