SNCF començarà a operar el TAV entre Barcelona i Madrid el 15 de març de l’any que ve
Els trens de la companyia francesa circularan amb la marca OUIGO i faran parada a Tarragona i Saragossa
L’operador preveu ampliar més endavant la seva activitat i arribar a València, Alacant, Còrdova i Màlaga
SNCF ha anunciat aquest dimarts que començarà a operar el trajecte Barcelona-Madrid a partir del 15 de març del 2021 amb cinc freqüències diàries i es convertirà així en el primer competidor de l’AVE un cop entri en vigor la liberalització de l’alta velocitat, el 14 de desembre d’aquest any.
La companyia ferroviària francesa oferirà el servei a través de la seva marca de baix cost OUIGO i també farà parada a Saragossa i Tarragona. SNCF oferirà bitllets a un euro a Madrid, Barcelona, Saragossa i Tarragona per als 10.000 primers viatgers que es registrin a la seva web a partir del 24 de setembre.
Posteriorment, l’operador continuarà ampliant la seva activitat a l’Estat per arribar a València, Alacant, Còrdova i Màlaga fins arribar a les 30 freqüències diàries.
El director general de Voyages SNCF, Alain Krakovitch, ha explicat que es posaran en servei 30.000 seients al dia per a un mitjà de transport “que contamina 50 vegades menys que el cotxe i 80 vegades menys que l’avió”. A banda, ha subratllat que es crearan 1.300 llocs de treball, entre directes i indirectes.
La xarxa d’alta velocitat quedarà liberalitzada el pròxim 14 de desembre i a partir d’aleshores ja podran operar-hi les dues empreses que podran competir amb Renfe: la mateixa SNCF i Ilsa. En aquest darrer cas, els trens no començaran a circular fins al 2022.