L’estació de busos farà treure les rutes del centre urbà de la Bisbal a inicis del 2021
L’obra, tot i que no es va poder iniciar fins al juny, complirà la previsió d’acabar-se en sis mesos
L’equipament permetrà descongestionar l’avinguda Sis d’Octubre del 1869
Les obres de l’estació d’autobusos de la Bisbal, després dels successius retards –d’anys, primer, per disposar de partida de la Generalitat i, un cop adjudicades, per l’inici ajornat per la Covid-19– s’estan completant dins del termini establert de sis mesos. La zona d’andanes per a l’entrada, sortida i estacionament de busos, a més de la marquesina, estan molt avançades. També s’ha asfaltat el tram paral·lel de la carretera de Cruïlles, un cop completades les connexions de serveis, i en les pròximes setmanes s’ha de completar l’equipament amb l’edifici de serveis als passatgers. Els treballs van començar al juny i preveuen que acabin al desembre.
L’alcalde bisbalenc, Enric Marquès, explica que al marge de la infraestructura de l’estació, la Generalitat també preveu eixamplar amb un carril més de sortida el tram immediat de la carretera de Cruïlles, fins al giratori amb l’avinguda Josep Tarradellas (C-66z), “per facilitar la incorporació dels autobusos a la via”.
La actuació s’emprendrà entre aquest mes i finals d’any, en paral·lel a la reubicació de parades i marquesines al llarg del nou recorregut de les línies, que ja no passaran pel carrer Sis d’Octubre del 1869. Tot plegat, se sufragarà amb la inversió aproximada d’un milió d’euros a càrrec de la Generalitat, arran del conveni amb el consistori en virtut del qual el municipi hi cedia els terrenys de l’estació, que tindrà quatre andanes per a les respectives línies que hi donen servei regular –Girona-Palafrugell-Palamós, la Bisbal-Figueres, la Bisbal-Begur, i la Bisbal-Monells-Girona–, amb una demanda diària d’uns 400 usuaris.
LA DATA
LA XIFRA
Noves parades a l’entorn del Lidl i l’institut
El nou itinerari de les línies discorrerà per la variant de les avingudes Josep Tarradellas i Josep Irla, i disposarà de dues parades addicionals, la primera al polígon comercial –a l’altura del Lidl– i l’altra a prop de l’escola Joan de Margarit i l’institut de la Bisbal. El recorregut posarà fi a la clàssica imatge dels autobusos davant les Voltes, còmoda per la centralitat per als passatgers però més feixuga per als veïns i la fluïdesa del trànsit a la travessera.