Infraestructures i serveis

Mobilitat

A Olot arriba l’hora de les bicicletes

Preparen un pla per afavorir-ne l’ús

Una plataforma ciutadana reclama que els carrers s’adaptin a ciclistes i vianants

L’Ajun­ta­ment d’ Olot s’ha pro­po­sat dis­po­sar, d’aquí a un any, d’un pla de foment de l’ús de la bici­cleta, un docu­ment que es pretén que sigui al màxim de con­sen­suat pos­si­ble i que té com a objec­tiu adap­tar la ciu­tat a aquest vehi­cle i, així, faci­li­tar que es faci ser­vir més. Per això s’ha obert un període de temps perquè tot­hom qui vul­gui par­ti­ci­par en la seva ela­bo­ració (a títol indi­vi­dual o com a col·lec­tiu) s’apunti a la ini­ci­a­tiva. “Estem assen­tant les bases de la nova nor­ma­li­tat”, diu el regi­dor d’Urba­nisme, Jordi Güell, a qui se sol veure sovint peda­lant en els seus des­plaçaments urbans. El poste­rior procés par­ti­ci­pa­tiu pre­vist, titu­lat Olot pedala, anirà a càrrec d’una empresa espe­ci­a­lit­zada i, repar­ti­des en cinc fases, con­sis­tirà en enques­tes, visi­tes, entre­vis­tes, reu­ni­ons i altres acti­vi­tats. Cre­ació de nous car­rils bici, millora dels actu­als, rutes esco­lars o apar­ca­ments... són els resul­tats que s’espera d’aquest pla. L’exe­cució de les deci­si­ons que es pren­guin, però, no té un calen­dari defi­nit, sinó que dependrà de la dis­po­ni­bi­li­tat i les opor­tu­ni­tats que vagin sor­tint.

Ara mateix, Olot té uns 10 quilòmetres de car­rils bici, alguns ben segre­gats amb ele­ments sepa­ra­dors i d’altres que com­par­tei­xen l’asfalt amb els vehi­cles a motor. Segons les dades de l’Ajun­ta­ment, dels 33.000 des­plaçaments de mit­jana que els olo­tins fan cada dia, uns 2.000 són amb bici. La xifra –hi afe­gei­xen– ha aug­men­tat en els dar­rers dos anys i, sobre­tot, des de l’apa­rició de la pandèmia.

Movi­ment ciu­tadà

L’inici de l’Olot pedala coin­ci­deix amb la irrupció d’una pla­ta­forma ciu­ta­dana (Olot es Mou), que ja ha reco­llit mig miler de sig­na­tu­res de suport a un mani­fest en què es recla­men a l’Ajun­ta­ment acci­ons per con­di­ci­o­nar la ciu­tat als via­nants i les bici­cle­tes. Els suports es recu­llen a www.​olotesmou.​cat . Una de les recla­ma­ci­ons és, pre­ci­sa­ment, que s’acce­leri la redacció i apli­cació de l’Olot pedala. Les altres peti­ci­ons són crear una ver­ta­dera xarxa cicla­ble; posar més punts d’apar­ca­ment; eixam­plar vore­res i raci­o­na­lit­zar el trànsit del cen­tre perquè els via­nants hi puguin cami­nar amb més segu­re­tat i “gene­rar més espais perquè els nens, les per­so­nes grans i les per­so­nes amb mobi­li­tat reduïda puguin fer ús de l’espai públic i des­plaçar-se de manera autònoma i en con­di­ci­ons de segu­re­tat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.