Infraestructures i serveis

Alerten que la variant d’Olot recupera el disseny d’eix de mercaderies

Els ponents d’un seminari del Centre per a la Sostenibilitat Territorial diuen que no cal o que s’ha de redimensionar

Defensen un nou model de mobilitat

La variant nord d’Olot que preveu l’estudi informatiu i d’impacte ambiental sotmès a informació pública dona continuïtat al concepte de l’eix del túnel de Bracons com a eix europeu de transport de mercaderies. Ho va afirmar ahir a Can Tronat de la Vall d’en Bas el conseller de Mobilitat del districte de l’Eixample de Barcelona, Francesc Magrinyà, en el marc del primer seminari del cicle Per a una Nova Cultura del Territori, que el Centre per a la Sostenibilitat Territorial ha organitzat per debatre sobre el model d’infraestructures en el context d’emergència climàtica actual. Magrinyà va alertar que l’estudi de la nova variant preveu l’eliminació de qualsevol restricció de trànsit a l’eix de Bracons –ara, no hi poden circular els camions de més de set tones que no tinguin origen o destinació a la Garrotxa–. Segons ell, això posaria en risc “la batalla que es va guanyar” quan es va frenar un dos més dos al traçat garrotxí de l’eix de Bracons i es va establir el seu final a la ciutat d’Olot. “No cal la variant, si es té en compte que, a Olot, s’està a 20 minuts a peu i a 10 en bicicleta d’on hi ha tots els serveis essencials i si s’impulsa un pla de mobilitat de les empreses i un de transport públic”, va reblar.

L’arquitecte i expert de mobilitat Francesc Baquer hi va afegir que els índexs de trànsit previstos inicialment per l’eix de Bracons no s’han completat –46% menys–, ni tampoc els de la C-152, a la recta de les Preses –29% menys–. A més, el seguiment de la mobilitat recent de l’INE a través dels mòbils també demostra que no s’hi ha incrementat la quotidiana.

LES FRASES

A la Garrotxa, no li calen més infraestructures viàries. El PIB per habitant és del 99%
Francesc Magrinyà
Conseller de mobilitat del districte de l’Eixample
Dels 17.030 vehicles al dia que circulen per la carretera de Les Preses el 2,29% son pesants de pas
Francesc Baquer
Arquitecte expert en projectes de mobilitat


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia