Alerten que la variant d’Olot recupera el disseny d’eix de mercaderies
Els ponents d’un seminari del Centre per a la Sostenibilitat Territorial diuen que no cal o que s’ha de redimensionar
Defensen un nou model de mobilitat
La variant nord d’Olot que preveu l’estudi informatiu i d’impacte ambiental sotmès a informació pública dona continuïtat al concepte de l’eix del túnel de Bracons com a eix europeu de transport de mercaderies. Ho va afirmar ahir a Can Tronat de la Vall d’en Bas el conseller de Mobilitat del districte de l’Eixample de Barcelona, Francesc Magrinyà, en el marc del primer seminari del cicle Per a una Nova Cultura del Territori, que el Centre per a la Sostenibilitat Territorial ha organitzat per debatre sobre el model d’infraestructures en el context d’emergència climàtica actual. Magrinyà va alertar que l’estudi de la nova variant preveu l’eliminació de qualsevol restricció de trànsit a l’eix de Bracons –ara, no hi poden circular els camions de més de set tones que no tinguin origen o destinació a la Garrotxa–. Segons ell, això posaria en risc “la batalla que es va guanyar” quan es va frenar un dos més dos al traçat garrotxí de l’eix de Bracons i es va establir el seu final a la ciutat d’Olot. “No cal la variant, si es té en compte que, a Olot, s’està a 20 minuts a peu i a 10 en bicicleta d’on hi ha tots els serveis essencials i si s’impulsa un pla de mobilitat de les empreses i un de transport públic”, va reblar.
L’arquitecte i expert de mobilitat Francesc Baquer hi va afegir que els índexs de trànsit previstos inicialment per l’eix de Bracons no s’han completat –46% menys–, ni tampoc els de la C-152, a la recta de les Preses –29% menys–. A més, el seguiment de la mobilitat recent de l’INE a través dels mòbils també demostra que no s’hi ha incrementat la quotidiana.