Nou full de ruta per fer créixer el port de Barcelona
El pla estratègic 2021-2025 aspira a incrementar-hi el comerç exterior fins als 70.000 milions d’euros
Es vol assolir una reducció del 30% d’emissions de gasos d’efecte hivernacle
Fer més sostenible el port de Barcelona en els àmbits econòmic, ambiental i social és l’objectiu que planteja el IV pla estratègic amb el 2025 com a horitzó. La presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, i el director general, José Alberto Carbonell, van desgranar ahir les fites que la infraestructura preveu assolir en els propers anys. En l’aspecte econòmic, l’objectiu és fer créixer el valor del comerç exterior que passa pel port de Barcelona fins als 70.000 milions d’euros l’any 2025, quan actualment és de 65.000 milions d’euros. Pel que fa a la sostenibilitat mediambiental, l’objectiu és tenir el 50% dels molls electrificats, fet que, juntament amb el subministrament de combustibles alternatius, ajudarà a reduir un 30% les emissions de gasos contaminants i d’efecte hivernacle. També preveu augmentar la intermodalitat després que, en els últims quinze anys, la quota de tràfic ferroviari de contenidors hagi passat del 2 al 15%. En l’apartat de sostenibilitat social, es vol incrementar el capital humà fins a les 40.000 persones treballant diàriament o regularment al port, quan a hores d’ara en són 37.000. El port vol millorar la seva integració en l’entorn urbà i metropolità. Té previst fer-ho a través del desenvolupament d’un pla director urbanístic que permetrà crear 40 hectàrees de zones verdes que enllaçaran el parc agrari del Llobregat amb la muntanya de Montjuïc amb una inversió de gairebé 24 milions d’euros.
El pla estratègic també preveu un horitzó a més llarg termini, per l’any 2040. S’han marcat les grans línies d’actuació necessàries per garantir un posicionament del port de Barcelona consolidat i competitiu a través de la diferenciació de l’oferta de serveis i l’activitat i la promoció de nou sòl logístic, entre d’altres objectius.