Infraestructures

Argentona rebutja la ronda de Mataró perquè li anul·la un accés amb la ciutat

El govern local vol aturar ara el projecte

Si fa unes set­ma­nes nai­xia una coor­di­na­dora mares­menca que rebut­java les obres dels futurs late­rals de Mataró, ara és el govern d'Argen­tona, inte­grat per Tots per Argen­tona i CiU, que també es mos­tra con­trari al pro­jecte. El regi­dor d'Urba­nisme, Xavier Collet, va expli­car ahir que com a ajun­ta­ment encara és l'hora que la Gene­ra­li­tat els enviï la docu­men­tació i els estu­dis que jus­ti­fi­quin l'actu­ació. «Fa temps que hi estàvem al dar­rere, però volíem espe­rar el moment oportú per fer-hi al·lega­ci­ons», asse­nyala el regi­dor, que con­si­dera «lamen­ta­ble» que un pro­jecte d'aques­tes carac­terísti­ques s'hagi tirat enda­vant sense que els muni­ci­pis afec­tats hagin pogut dir-hi la seva. «És una manca de con­si­de­ració entre admi­nis­tra­ci­ons», hi afe­geix.

Per aquest motiu, el grup muni­ci­pal Tots per Argen­tona té pre­vist pre­sen­tar demà en el ple una moció, que en prin­cipi té el suport de CiU i d'ERC, per exi­gir que s'aturi la tra­mi­tació del pro­jecte, una actu­ació que ja està apro­vada i la pri­mera fase de la qual, que a més és la que tre­pitja terme muni­ci­pal d'Argen­tona, està en procés d'adju­di­cació. Collet des­taca també la neces­si­tat d'obrir el diàleg no només amb els ajun­ta­ments sinó també amb les enti­tats que han fet públic que no volen ni sen­tir a par­lar de les ano­me­na­des ron­des de Mataró. «Pro­po­sem, com fan ells, que s'estudiïn mesu­res alter­na­ti­ves abans de fer una infra­es­truc­tura amb un impacte tan gran», defensa el regi­dor, que també creu que ara per ara «no toca» gas­tar-se els 115 mili­ons d'euros que cos­ta­ran els late­rals. «Serà molt bene­ficiós per a Mataró, però per a Argen­tona són de difícil encaix», hi afe­geix.

En aquest sen­tit, el regi­dor d'Urba­nisme explica que una de les con­seqüències que tindrà per al muni­cipi la cons­trucció de la ronda és la pèrdua del prin­ci­pal accés amb la capi­tal del Maresme. Segons Collet, el nou nus que s'ha de fer al cos­tat de la riera d'Argen­tona per millo­rar les con­ne­xi­ons de la C-60 i la C-32 pre­veu eli­mi­nar-lo. Tot i que el començament de les obres és a tocar –el secre­tari de Mobi­li­tat, Manel Nadal, va anun­ciar que els tre­balls començarien a finals d'any–, el govern d'Argen­tona creu que encara és a temps d'atu­rar aquesta nova infra­es­truc­tura, que con­si­dera que és «inne­cessària».

En aquest sen­tit, l'asso­ci­ació de veïns d'Argen­tona ha pro­gra­mat avui a les vuit del ves­pre al Saló de Pedra una xer­rada amb tècnics per expli­car el pro­jecte a la ciu­ta­da­nia.

CiU vol descomptes als peatges

El diputat de CiU Benet Maimí va defensar ahir davant la comissió de Política Territorial del Parlament una proposta en relació amb el possible increment del peatge de Santa Susanna, en cas d'allargar-se l'autopista C-32 entre Palafolls i Tordera. Per unanimitat de tots els grups Maimí va aconseguir que s'aprovés instar el govern de la Generalitat a «estudiar mesures correctores del peatge de Santa Susanna en la línia d'afavorir la mobilitat sostenible». El diputat va explicar que la proposta implicaria aplicar descomptes als maresmencs. Durant la seva intervenció, va aprofitar també per reclamar el compliment del compromís que havia subscrit el govern català pel que fa a l'aplicació de bonificacions al peatge de Vilassar a partir del dia 1 de juliol. «Una promesa que encara no s'ha fet efectiva», va recordar Maimí, que considera que la comarca «fa massa temps que està ofegada pels peatges cars».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia