Infraestructures i serveis

Rodalies encara té un 20% de trens sense adaptar

Renfe ha invertit 138 milions d’euros per fer accessibles tots les unitats de la sèrie 447, que circulen per les línies R1, R3 i R4

Queden models amb barreres a l’R2 i en línies regionals

Un de cada cinc trens que circulen actualment per les línies de rodalies i regionals de Catalunya és inaccessible per a les persones amb mobilitat reduïda i fins fa poc encara n’eren més. Renfe ha finalitzat recentment les tasques de remodelació dels trens de la sèrie 447 perquè tothom hi pugui accedir. Es tracta de la sèrie més nombrosa del parc mòbil de la companyia ferroviària Renfe a Catalunya, amb 130 unitats, i que presta servei a les línies R1, R3 i R4 de rodalies i a pràcticament totes les línies regionals. La inversió feta per a la posada al dia d’aquest material ha estat de 138 milions d’euros. Els trens adaptats tenen un nou cotxe situat al mig que disposa d’una porta més baixa per facilitar l’accés. A més, en aquests vagons s’ha instal·lat un bany per a persones amb mobilitat reduïda i un espai reservat per a persones que viatgin en cadira de rodes.

Les associacions d’usuaris del transport públic i de persones amb discapacitat valoren la mesura però afegeixen que encara queda molta feina per fer també per adaptar les estacions. En aquest sentit, Renfe ha anunciat està invertint prop de 100 milions d’euros en actuacions centrades principalment en la millora de l’accessibilitat, així com altres tasques de modernització de 39 estacions de la rodalia de Barcelona.

L’associació Promoció del Transport Públic (PTP) recorda que cal anar més enllà, tenir en compte l’accessibilitat en tota la cadena del viatge, avançar en l’adaptació d’estacions de manera equitativa en tots els territoris i millorar els procediments de manteniment d’elements clau com els ascensors, que en més d’una ocasió els usuaris denuncien que es triga mesos a resoldre avaries que els deixen fora de servei. També afegeixen que cal resoldre la problemàtica de la separació que queda entre el tren i l’andana i millorar i actualitzar la informació sobre l’accessibilitat dels trens a l’aplicatiu de Rodalies, a la seva plana web i els panells informatius de les estacions ja que en ocasions no s’indica que un tren és accessible quan en realitat sí que ho és.

A hores d’ara circulen trens que no són accessibles a la línia R2. Són els antics models de dos pisos, que representen el 8% del total d’unitats, i un 12% més que es fan servir en línies regionals, segons informa la PTT.

LA XIFRA

39
estacions
de la xarxa de rodalies s’estan modernitzant per fer-les accessibles amb una inversió de prop de 100 milions d’euros


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia