Urbanisme

La primera fase de la unió del tramvia avança

Avui s’aprova el segon projecte urbanístic previ a la posada a licitació de les obres

Els treballs podrien començar a la tardor

Set­mana deci­siva per a l’avanç de la unió de la xarxa de tram­vies per la Dia­go­nal. L’apro­vació defi­ni­tiva de dos pro­jec­tes per­metrà començar a la tar­dor les obres d’urba­nit­zació del pri­mer tram de la pro­lon­gació del tram­via, entre Glòries i Ver­da­guer. La comissió de governde l’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona té pre­vist apro­var avui de forma defi­ni­tiva el pro­jecte d’urba­nit­zació Canòpia-Àmbit Tram­via per un import de 21,4 mili­ons d’euros. Aquest pro­jecte comprèn el recor­re­gut del tram­via al tram entre els car­rers de Cas­ti­lle­jos i Bada­joz, al seu pas per la plaça de les Glòries, i també l’avin­guda Dia­go­nal entre Cas­ti­lle­jos i Car­ta­gena. Pre­veu l’actu­ació sobre el cos­tat Llo­bre­gat de la ram­bla dels Encants entre l’avin­guda Dia­go­nal i el car­rer de Casp; inclou un inter­can­vi­a­dor de trans­port públic situat davant de la façana del Museu del Dis­seny de Bar­ce­lona, i es pre­veu la urba­nit­zació asso­ci­ada a la con­nexió pro­vi­si­o­nal dels tram­vies amb les vies actu­als de l’avin­guda Dia­go­nal i la Gran Via de les Corts Cata­la­nes. El pro­jecte també inclou la urba­nit­zació d’un tram de l’avin­guda Meri­di­ana i el car­rer Àlaba, per per­me­tre la con­nexió amb la línia T4 del tram­via.

A aquest pro­jecte s’hi suma l’apro­vat defi­ni­ti­va­ment dimarts per la comissió d’Eco­lo­gia, Urba­nisme, Infra­es­truc­tu­res i Mobi­li­tat de l’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona, que va donar llum verd al pla d’urba­nit­zació de l’avin­guda Dia­go­nal, entre els car­rers de Girona i Cas­ti­lle­jos, per un import de 34,8 mili­ons d’euros. Comprèn un tram d’1,5 quilòmetres de l’avin­guda Dia­go­nal i implica un àmbit d’actu­ació de 77.120 m² que per­metrà la reor­de­nació dels usos actu­als reduint el trànsit moto­rit­zat pri­vat i ampli­ant l’espai per a via­nants i ciclis­tes, així com les àrees ver­des.

Amb la fina­lit­zació de la tra­mi­tació de tots dos pro­jec­tes, l’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona ini­cia el procés per posar a lici­tació les obres abans de l’estiu. La volun­tat del con­sis­tori és que els tre­balls puguin començar durant la tar­dor del 2021.

LA XIFRA

56,2
milions d’euros
sumen els dos projectes urbanístics de la primera fase de la connexió dels tramvies per la Diagonal.

Estratègia per recuperar la centralitat de la Rambla

Fer que la Rambla sigui cada cop més Barcelona a través de la dinamització urgent del passeig, la diversificació de l’activitat econòmica i la potenciació de l’ús d’habitatge permanent dels edificis són els eixos centrals de la nova estratègia de reactivació de la Rambla per recuperar-la com a eix central de la ciutat. L’Ajuntament de Barcelona engega aquesta estratègia de transformació integral de la Rambla per reconnectar-la amb la ciutadania com un procés de llarg recorregut, però tenint en compte que la situació actual generada per la pandèmia requereix una intervenció urgent que permeti anar avançant. Per això s’ha dissenyat un paquet de mesures que es comencen a aplicar de manera immediata i que es combinen amb d’altres, com ara la reurbanització del passeig, que s’estan treballant des de fa temps i continuen avançant. Les accions previstes per aquest any inclouen actuacions en els dos grans eixos de la dinamització comercial i el suport a la diversificació de l’activitat econòmica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia