Compte enrere per augmentar la freqüència al metro del Vallès
Entra en servei el primer dels 15 combois
El canvi, l’estiu del 2022
El primer dels quinze nous combois de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que han de permetre ampliar la freqüència de la línia entre Barcelona i Sabadell i Terrassa, el metro del Vallès, fins a oferir un tren cada cinc minuts, va entrar en servei, en període de proves, ahir. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va assenyalar que el tren estarà en període de proves durant sis mesos i que després FGC rebrà dues unitats cada mes fins a arribar a la quinzena prevista. Els trens havien d’arribar l’estiu del 2020 però la pandèmia ha endarrerit l’entrega nou mesos i això farà que les noves freqüències no entrin en funcionament aquest estiu com estava previst, sinó l’estiu de l’any vinent. Amb la implementació del nou itinerari, la línia del Vallès passarà de tenir una capacitat de 80 milions de viatges a l’any a 110.
El nou comboi té quatre cotxes i capacitat per a 775 persones, inclou dos espais per a persones amb mobilitat reduïda i bicicletes i connexió USB a tots els seients. La inversió en aquests nous trens és de 99,5 milions. El president de FGC, Ricard Font, va explicar ahir a Rubí que per als nous serveis que han d’entrar en funcionament es contractaran més de dues-centes persones.