Comencen les obres per cobrir les vies a Sant Feliu
El projecte, llargament esperat, inclou la construcció d’una nova estació
Desapareixerà el pas a nivell
Adif ha començat les obres per fer subterrània la via del tren a Sant Feliu de Llobregat, una reivindicació llargament esperada que permetrà posar fi a un pas a nivell que s’ha cobrat desenes de vides i recosir el municipi. L’alcaldessa de Sant Feliu, Lídia Muñoz, va explicar ahir que la materialització del projecte “arriba després de 40 anys de lluita institucional i ciutadana”. Les obres, que tenen un pressupost de 65,9 milions d’euros, afecten un tram de més de 2,9 quilòmetres dels termes municipals de Sant Feliu i Sant Joan Despí, dels quals 1,9 seran subterranis. També està prevista la construcció d’una nova estació de 5.625 m², que tindrà un edifici d’accés des de la superfície, una planta intermèdia amb el vestíbul i la planta inferior, on hi haurà les dues andanes.
Els primers treballs, que es faran durant aquest estiu, consisteixen en les operacions d’implantació, la continuació de reposicions i el desviament dels serveis afectats, a més de sondejos i obres prèvies, i no representaran cap afectació a la via pública. Està previst que les obres s’allarguin 44 mesos i es faran de manera simultània a la construcció de la nova estació, que té un pressupost de 9,7 milions d’euros. Tot i les demandes veïnals per mantenir l’actual edifici, alcaldessa va explicar ahir que és “inviable” i va anunciar que al novembre es farà una consulta popular per consensuar de quina manera se’n preserven els elements patrimonials més importants.
L’Hospitalet de Llobregat i Montcada continuen esperant el cobriment de les vies. En el primer cas, fa tres mesos es van encarregar els projectes bàsics i de construcció, i a Montcada falta l’aprovació del projecte definitiu.
LA XIFRA
Avui arrenquen els trens Avlo
El nou servei de Renfe d’alta velocitat i baix cost, Avlo, s’entrena avui amb quatre circulacions diàries per sentit entre Barcelona i Madrid, i amb preus des de 7 euros per trajecte. El primer tren sortirà aquest matí a les 5.35 de l’estació de Figueres-Vilafant amb destinació a Madrid-Puerta de Atocha. A més de Madrid i Barcelona, alguns dels trens tindran parada a les estacions de Figueres, Girona, Camp de Tarragona i Lleida, i a les de Saragossa, Calatayud i Guadalajara. Els trens Avlo tindran una capacitat de 438 places, un 20% més que els TAV actuals, i arribaran a una velocitat de 330 quilòmetres per hora.