Roses ja té projecte per a la vella depuradora de marisc
El Ministeri de Transició Ecològica posa a exposició pública el projecte d’integració paisatgística i la construcció d’un edifici de serveis
L’enderroc i neteja de l’espai es van executar l’any 2017
El projecte de recuperació de l’espai de l’antiga depuradora de marisc de la punta dels Palangrers, entre el segon moll i la punta del Far a Roses, preveu una intervenció “senzilla”, segons va assenyalar aquesta setmana la ja exalcaldessa de Roses, Montse Mindan, un pla que se sustenta damunt la voluntat del Servei de Costes del Ministeri de Transició Ecològica de “recuperar costa”. En el projecte, que ja és a exposició pública i que hauria de ser posat a licitació els pròxims mesos, es preveu uns espais d’aigua, “on la gent podrà seure i posar els peus dins l’aigua”.
No es tracta, en cap cas, de fer unes piscines arran de mar, en zona de domini públic maritimoterrestre. El govern espanyol va treure a concurs l’any 2018 les propostes de recuperació de l’antiga depuradora que s’havia enderrocat l’any 2017. Es demanava que es respectés l’estat original de la zona i que es preveiés com una recuperació de l’espai i una millora de l’entorn. El projecte vencedor va ser el del rosinc Dani Abad, que ara s’ha posat a exposició pública. En aquell moment, l’Ajuntament de Roses va demanar que pogués col·laborar en el projecte i va proposar fer un edifici de serveis, que es va encabir en el projecte.
Aquest edifici de serveis s’integra al paisatge. També hi haurà en aquest espai un bar, un magatzem i un espai de serveis. Es calcula que tot l’espai tindrà un aforament màxim de 300 persones. El que ha posat el Ministeri a informació pública és el projecte d’integració paisatgística i el projecte de l’edifici de serveis. El primer dels projectes busca minimitzar l’impacte de l’artificialitat, retirant bona part de la construcció, amb la voluntat de recuperar el perfil rocallós i millorar el perfil de la costa.
En definitiva, es vol completar la retirada de cimentacions i retirar els elements artificials. es vol rebaixar la plataforma, completant-ne una retirada parcial. Es té present també la connexió de la mobilitat urbana, amb el camí de ronda i amb l’aparcament del castell de la Trinitat. El projecte d’integració paisatgística té un cost estimat de 912.717 euros.