Infraestructures i serveis

El trànsit es va desplomar pel confinament però es recupera

En la progressió positiva del trànsit a través de l’eix, vuit anys després, hi ha el forat negre del 2020, per l’efecte del confinament total en l’inici de la pandèmia, que va fer caure al 50% la mobilitat mitjana al març, amb mig mes de restricció, i la va reduir a un 15% –dels 29.230 diaris a només 4.526– a l’abril.

A l’estiu, però, el volum de vehicles es va recuperar força, amb volums similars als del 2016 o el 2017. Hi mancaven turistes estrangers, però el major moviment dels locals va compensar els números. Enguany, amb el segon confinament comarcal, el volum de trànsit va tornar a caure, sobretot al gener i al febrer, però va remuntar al març, amb l’inici de la Setmana Santa, i s’ha registrat el millor maig de la sèrie estadística des del 2009, fet que il·lustra les ganes de la població d’anar a segones residències o de fer escapades després de les restriccions.

La concessionària d’una part del tram, Cedinsa, es mostra confiada en la recuperació del trànsit i destaca que tot i les caigudes de demanda del 2020, van mantenir el 100% de la plantilla i les inversions en els trams que gestionen. En total, parlen de 3,9 milions entre els eixos transversal, Ter i Aro, a Girona, i el del Llobregat. L’empresa, ara participada en un 93% pel fons d’inversió en infraestructures francès Vauban, es prepara per a una nova etapa centrada en l’escenari d’alliberament de peatges, com els de l’AP-7 i la C-32, i la necessitat de mantenir una gran xarxa viària de titularitat pública.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.