Medi ambient

L’ampliació del Prat aplega més detractors

Més de cent entitats s’oposen al creixement dels aeroports de Barcelona i Madrid

Un total de 120 orga­nit­za­ci­ons soci­als, veïnals i eco­lo­gis­tes han sig­nat un mani­fest con­junt que reclama al govern de l’Estat la para­lit­zació dels pro­jec­tes d’ampli­ació dels aero­ports de Bar­ce­lona i Madrid i el tan­ca­ment dels aero­ports defi­ci­ta­ris que ja ho eren abans de la pandèmia. Les enti­tats sig­nants al·leguen que l’ampli­ació d’infra­es­truc­tu­res aero­portuàries i el crei­xe­ment de l’avi­ació són incom­pa­ti­bles amb els com­pro­mi­sos climàtics de reducció dels gasos d’efecte hiver­na­cle amb l’horitzó al 2030. Hi afe­gei­xen que els pro­jec­tes pla­ni­fi­cats tin­drien impor­tants impac­tes nega­tius sobre la bio­di­ver­si­tat i la salut de les per­so­nes i són invi­a­bles en l’esce­nari de crisi energètica i de l’avi­ació. En aquest sen­tit, apun­ten els efec­tes que podria tenir l’ampli­ació de l’aero­port del Prat a la zona de la Ricarda, un espai pro­te­git per la Xarxa Natura 2000, i hi afe­gei­xen que l’allar­ga­ment de la ter­cera pista posa­ria, a més, en perill el sis­tema d’aqüífers que garan­teix el con­sum d’aigua pota­ble de l’àrea metro­po­li­tana i el bon estat dels espais natu­rals i agra­ris del delta del Llo­bre­gat.

Per aquest motiu, recla­men que els gai­rebé 3.400 mili­ons d’euros pres­su­pos­tats per als pro­jec­tes d’ampli­ació dels dos aero­ports s’inver­tei­xin en un model de mobi­li­tat que pri­o­ritzi els mit­jans de trans­port més uti­lit­zats per la població i més sos­te­ni­bles, com el fer­ro­car­ril, i que s’eli­mi­nin els vols en tra­jec­tes curts que tin­guin alter­na­tiva fer­roviària.

Recels dels productors de carxofa

ACN

Els pagesos del Prat de Llobregat temen que l’ampliació de l’aeroport els dificulti l’obtenció de laindicació geogràfica protegida (IGP) per a la carxofa Prat. La Cooperativa Agrícola del Prat reclama la construcció d’un magatzem en un camp a tocar de l’aeroport, per poder centralitzar la producció, una condició indispensable per aspirar a la IGP. El vicepresident de la cooperativa, Xavi Oliva, explica que les compensacions de naturalització que planteja Aena per la destrucció de la Ricarda podrien fer que el camp on ara manipulen les hortalisses a l’aire lliure fos declarat zona d’especial protecció d’ocells. Si això acabés passant, no podrien construir el magatzem.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.