Comencen els treballs previs del peatge de l'AP-7 a Vilafranca

Els treballs arqueològics s'inicien, tot i que Foment no ha donat llum verd encara a les obres

L'empresa Tríade, espe­ci­a­lit­zada en tre­balls arqueològics, i una empresa de cons­trucció de Vilobí tre­ba­llen des de prin­ci­pis de mes per rebai­xar la cota de l'espai en què en el curs dels pro­pers mesos començaran les obres de cons­trucció dels acces­sos del peatge de Vila­franca Cen­tre de l'AP-7 i diver­ses pros­pec­ci­ons arqueològiques. Els tre­balls, que ara estan a punt d'aca­bar –«falta una set­mana com a molt», asse­gu­rava ahir un tre­ba­lla­dor de l'empresa–, ja s'han ini­ciat, tot i que el Minis­teri de Foment no ha apro­vat encara el pro­jecte defi­ni­tiu de l'obra. Pot­ser per això fonts d'Acesa eren reti­cents a adme­tre, aquest dimarts, que les obres que s'esta­ven fent a la zona, just a tocar de l'actual accés a l'auto­pista des de la C-15, eren seves, i va cal­dre que aquest diari es des­placés al lloc on estan tre­ba­llant les màqui­nes i acon­seguís con­fir­mar-ho a través del res­pon­sa­ble de l'empresa de cons­trucció. Ahir, la con­ces­sionària va aca­bar reco­nei­xent que els tre­balls eren seus, però va inten­tar treure ferro de la qüestió asse­gu­rant que «les obres defi­ni­ti­ves no es faran fins que Foment no aprovi el pro­jecte defi­ni­tiu, que s'espera que sigui aviat», deia una por­ta­veu d'Acesa-Aver­tis. Durant aquest mes, les obres (molt visi­bles, sobre­tot en els últims dies) han pas­sat des­a­per­ce­bu­des fins i tot per l'Ajun­ta­ment de Vila­franca, que no tenia conei­xe­ment ofi­cial del movi­ment de ter­res fins ahir, que va ser quan el diari va pre­gun­tar pel tre­ball de les exca­va­do­res. El direc­tor gene­ral d'Acesa-Aver­tis, Josep Lluís Giménez, ja va reconèixer el pas­sat 4 de desem­bre, en una visita a Vila­franca, que Foment estava «exce­dint els límits de temps acon­se­lla­bles» per tal d'apro­var els pro­jec­tes de cre­ació dels peat­ges tan­cats i va apun­tar que Acesa-Aver­tis con­fi­ava que l'apro­vació del pro­jecte no s'allargués fins més enllà del pri­mer tri­mes­tre d'aquest any. Es cal­cula que, un cop apro­vat el pro­jecte, les obres dels peat­ges es facin en 6 o 9 mesos, segons va apun­tar Giménez. En aque­lla visita, el direc­tor d'explo­tació de la con­ces­sionària, Antoni Español, va apun­tar que el pro­jecte ja tenia inclo­sos els tre­balls arqueològics. Els pro­jec­tes dels peat­ges tan­cats de l'AP-7: Mar­to­rell, Gelida, Sant Sadurní d'Anoia, Vila­franca Nord, Vila­franca Cen­tre, Vila­franca Sud, Alta­fu­lla, Tar­ra­gona-Reus i Vila­seca-Salou per­me­tran l'eli­mi­nació dels peat­ges tron­cals de Mar­to­rell, el Ven­drell i Tar­ra­gona i obli­ga­ran els usu­a­ris a adqui­rir un tiquet cada vegada que acce­dei­xin a l'auto­pista. El paga­ment del tram recor­re­gut es farà una cop el con­duc­tor hagi sor­tit de la via en les àrees de peatge entre Mar­to­rell i Vila­seca-Salou.

Manel Nadal, disposat a estudiar descomptes en un o dos anys

El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, es va mostrar disposat, en l'última reunió que va mantenir amb el president del Consell Comarcal de l'Alt Penedès, Francesc Olivella (CiU), a estudiar la concessió de descomptes per als usuaris del Penedès de l'autopista AP-7 en els mateixos termes que es van concedir als veïns del Maresme, però va situar aquesta possibilitat «en un o dos anys». Olivella ho va anunciar dijous passat en el decurs del darrer ple i va afirmar que li havia manifestat a Nadal, un altre cop, la necessitat d'aquests descomptes «el més aviat possible» i que també li havia transmès la reclamació de la comarca per aconseguir la gratuïtat de la via per anar a Barcelona fins que hi hagi una alternativa ràpida fins a la capital catalana, que seria el desdoblament de l'N-340. Segons va explicar Olivella, els descomptes que va plantejar Nadal són reduccions de fins a un 20% pels usuaris que hi passen més de 15 cops al mes i pels usuaris que circulin amb 3 o més persones dins del vehicle.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.