Urbanisme

urbanisme

Enfrontats pel sòl industrial de Sant Joan de Mollet

Un promotor acusa Urbanisme de frenar un projecte “sense raons de pes”

La comissió territorial considera que encara hi ha sòl lliure al municipi però l'Ajuntament ho desmenteix

Un pro­mo­tor de sis naus indus­tri­als a Sant Joan de Mollet acusa la comissió ter­ri­to­rial d'urba­nisme de fre­nar-li des de fa setze mesos el pro­jecte “sense raons de pes”. La comissió ter­ri­to­rial va dene­gar-li el permís el mes de maig de l'any pas­sat perquè con­si­dera que en el muni­cipi ja hi ha sòl indus­trial pen­dent de ser desen­vo­lu­pat. El pro­mo­tor, Ber­nat Fuen­tes, i l'alcalde de Sant Joan de Mollet, Ramon Vidal, afir­men que el sòl al qual es refe­reix Urba­nisme per­tany a una sola empresa des de fa uns trenta anys i que per tant no queda sòl indus­trial lliure.

Una altra de les raons d'Urba­nisme és que tro­ben que el sòl exis­tent (el que con­si­de­ren que encara està per desen­vo­lu­par) “és més adi­ent” que el que es pro­posa, però no deta­llen les raons d'aquesta pre­ferència. Fuen­tes mani­festa haver modi­fi­cat detalls del pro­jecte cada vegada que alguna de les enti­tats (Ajun­ta­ment, Medi Ambi­ent, car­re­te­res, ADIF, ACA...) l'hi ha dema­nat, i diu que té tots els infor­mes favo­ra­bles d'aques­tes enti­tats, excepte d'Urba­nisme. Després que li dene­gues­sin el permís, el seu advo­cat va pre­sen­tar un recurs d'alçada al con­se­ller de Política Ter­ri­to­rial i Obres Públi­ques, Joa­quim Nadal, que el va deses­ti­mar. En el recurs d'alçada acu­sen la comissió ter­ri­to­rial d'Urba­nisme de Girona d'incom­plir l'arti­cle 90 de la llei d'urba­nisme, que per­met la dene­gació “per raó de vicis o defec­tes no esme­na­bles”. Segons Fuen­tes i el seu advo­cat “aquests vicis i defec­tes no exis­tei­xen”. Actu­al­ment hi ha pre­sen­tada una demanda al con­tenciós admi­nis­tra­tiu pen­dent de reso­lució.

Fuen­tes es mos­tra can­sat i dece­but “després de qua­tre anys i mig de tràmits durant els quals he inver­tit molts diners i molt temps”, i afirma no enten­dre per què “en un moment de crisi, en comp­tes d'incen­ti­var la ini­ci­a­tiva pri­vada, la fre­nen amb excu­ses tan poc sòlides”. El ter­reny, de 8.700 metres qua­drats, és a la car­re­tera C-66, pas­sat Bor­dils i abans del tren­cant per arri­bar al nucli urbà de Sant Joan de Mollet.

LA DATA

01.2006
Van començar els tràmits
amb les diferents instàncies per obtenir els permisos de construcció de les sis naus

LA XIFRA

18
mesos
pot trigar a resoldre's la demanda al contenciós administratiu des del dia que la van presentar.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.