infraestructures
El govern farà parcialment subterrànies les vies de FGC a Sant Vicenç dels Horts
Surt a informació pública el projecte d'integració urbana del tren
Es preveu una inversió de 50 milions i la creació de nous espais ciutadans
El projecte d'integració urbana de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat Llobregat-Anoia a l'altura de Sant Vicenç dels Horts inclou el cobriment parcial de les vies, la construcció de tres passos –dos de superiors i un d'inferior–, l'ampliació de l'existent i la creació de prop de 7.000 metres quadrats per a ús ciutadà. En l'estudi, que està en la fase d'informació pública, es preveu una inversió de 50 milions d'euros per actuar en un tram que abasta 1,9 quilòmetres de longitud entre les estacions de Sant Vicenç dels Horts i la de Can Ros.
Amb les obres es pretén eliminar l'efecte barrera que suposa el pas de la via del tren pel municipi. Es mantindrà el traçat existent i s'aprofitaran els desnivells del terreny per cobrir la part central de la línia. En concret, seran 525 metres de vies, que permetran la creació de prop de 7.000 metres quadrats per a vianants i ciclistes. El projecte es subdivideix en quatre trams. Entre l'estació de Sant Vicenç dels Horts i el carrer Casanova es farà un pas sota les vies per a vehicles i vianants. Entre el carrer Casanova i el Castellar hi haurà el tram subterrani amb una llosa i la nova rambla. Entre el carrer Indústria i el d'Antoni Mampel hi haurà una altra zona subterrània –seran 40 metres de vies– i un nou pas superior. La passera actual tindrà el doble d'amplada. I, finalment, entre el carrer Badajoz i el Girona hi haurà un altre pas superior. Els diferents ponts permetran millorar la mobilitat al municipi. A més, es tindrà en compte l'accessibilitat per a les persones amb mobilitat reduïda, ja que s'hi faran rampes.
A les àrees de passeig i esbarjo que neixen del cobriment parcial de les vies, s'hi instal·laran pèrgoles i altres elements de mobiliari urbà.