Infraestructures

mobilitat

Argentona vol portar als tribunals la ronda de Mataró

El govern municipal presentarà un recurs contenciós administratiu per mirar de frenar la construcció de la nova infraestructura

El regidor d'Urbanisme espera que el nou govern de la Generalitat “sigui receptiu”

Argen­tona ha deci­dit pas­sar a l'acció per inten­tar atu­rar el pro­jecte de la ronda de Mataró. I és que l'equip de govern muni­ci­pal –Tots per Argen­tona (TxA) i CiU– ha anun­ciat que pre­sen­tarà un recurs con­tenciós admi­nis­tra­tiu davant el Depar­ta­ment de Política Ter­ri­to­rial i Obres Públi­ques (PTOP) con­tra el pro­jecte de la ronda de Mataró, o el que és el mateix, durà als tri­bu­nals la Gene­ra­li­tat per inten­tar atu­rar la cons­trucció dels vials de la futura ronda de Mataró, que segons les pre­vi­si­ons s'hau­rien de començar a fer entre finals del 2010 i començament del 2011.

Al des­a­cord mani­fest del govern argen­toní amb el pro­jecte de la ronda, també s'hi ha d'afe­gir el males­tar que va cau­sar en el con­sis­tori el fet que la Gene­ra­li­tat no hagués con­tes­tat cap dels reque­ri­ments que l'Ajun­ta­ment els va enviar. El regi­dor d'Urba­nisme, Xavier Collet (TxA), jus­ti­fica la pre­sen­tació del con­tenciós dient que “es mirarà d'atu­rar aquest pro­jecte i que no es faci mai”. A més, Collet recorda que “l'única res­posta per escrit que ha arri­bat des de la Gene­ra­li­tat ha estat per dir que no noti­fi­ca­ria per­so­nal­ment als expro­pi­ats afec­tats per la cons­trucció d'aquesta infra­es­truc­tura”.

Davant la situ­ació de manca de res­posta, dime­cres pas­sat, la regi­do­ria d'Urba­nisme va con­vo­car, a la sala de plens, una sei­xan­tena de per­so­nes entre pro­pi­e­ta­ris, repre­sen­tants d'enti­tats d'Argen­tona, repre­sen­tants de la Coor­di­na­dora del Maresme i tècnics i repre­sen­tants muni­ci­pals, per expo­sar-los les noves acci­ons que durà a terme. I és que el pro­jecte de la ronda de Mataró es pre­veu que afecti 65 fin­ques del terme muni­ci­pal d'Argen­tona –algu­nes de les quals són de titu­la­ri­tat muni­ci­pal–, cosa que suposa l'ocu­pació d'uns 100.000 metres qua­drats de superfície, apro­xi­ma­da­ment. Tot i això, el regi­dor d'Urba­nisme s'ha mos­trat espe­rançat en una rec­ti­fi­cació del pro­per govern de la Gene­ra­li­tat, “perquè seran recep­tius a les deman­des”. En aquest sen­tit, a Xavier Collet li agra­da­ria que “per res­pon­sa­bi­li­tat” els altres grups muni­ci­pals dones­sin suport a l'acció del govern.

Solu­ci­ons alter­na­ti­ves

Segons Collet, el pro­jecte de la ronda de Mataró “és la solució més irre­ver­si­ble i la més cara”, i hi afe­geix que “no s'han estu­diat pos­si­bles alter­na­ti­ves”. I és que segons el regi­dor d'Urba­nisme el nou nus que s'ha de fer al cos­tat de la riera d'Argen­tona per millo­rar les con­ne­xi­ons de la C-60 i la C-32 “hi farà molt inse­gura la incor­po­ració amb cotxe”. A més, el polític argen­toní també opina que aquest fet farà que les dues car­re­te­res secundàries que con­nec­ten Argen­tona i Mataró “vagin més ple­nes de cot­xes sense estar pre­pa­ra­des per aguan­tar aquest incre­ment de trànsit”. En aquest aspecte, Collet creu que s'hau­rien de fer actu­a­ci­ons de millora en aques­tes vies, però de moment “ni se n'ha par­lat, o les pro­pos­tes han estat insu­fi­ci­ents”. Final­ment, el regi­dor explica que es donarà suport a la mani­fes­tació que la coor­di­na­dora Pre­ser­vem el Maresme ha con­vo­cat per al pro­per dia 21, i que “la regi­do­ria inten­tarà acon­se­guir el màxim d'adhe­si­ons ins­ti­tu­ci­o­nals i suports per qüesti­o­nar la via­bi­li­tat de la ronda de Mataró i la ronda del Maresme”.

LA FRASE

El recurs pretén aturar la construcció d'aquesta infraestructura i que no es faci mai
Xavier Collet
regidor d'urbanisme d'argentona


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.