infraestructures
L'estació intermodal del Prat estarà acabada el 2014
La Generalitat ha adjudicat les obres de construcció a Comsa, Dragados i FCC per 69,7 milions d'euros
El nou centre permetrà la connexió de rodalies, el TAV, el metro i els autobusos
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP), a través de l'empesa pública Gisa, va adjudicar ahir –a tres dies de les eleccions– les obres per construir l'estació intermodal del Prat. Aquest centre, que es construirà on hi ha l'actual estació de rodalies, permetrà el 2025 que 17 milions de passatgers puguin canviar entre els diferents mitjans de transports que hi ha previstos: rodalies, tren d'alta velocitat, la línia ferroviària que connectarà amb l'aeroport, les línies de metro 1, 2 i 9 i els autobusos urbans i interurbans. L'estació ha d'estar acabada el primer semestre del 2014 –el maig passat es preveia que entraria en funcionament el 2013–. Les obres costaran 69,7 milions i han estat adjudicades a la unió temporal que han format les empreses Comsa, Dragados i FCC. El projecte adjudicat inclou la construcció d'un edifici de 47.000 metres quadrats que tindrà forma el·líptica. Serà un espai diàfan, de 21 metres d'alçària amb un òcul central de 30 metres de diàmetre que permetrà l'entrada de llum natural. A l'entorn hi haurà una àrea de parada de busos i taxis de 18.100 metres quadrats. Sota aquesta àrea es construirà un pàrquing subterrani de tres places per a 604 cotxes, 122 motos i 180 bicicletes. L'actuació preveu nous vials de connexió amb la C-31 i la trama urbana.
El DPTOP va adjudicar així mateix la remodelació del vestíbul de l'estació Virrei Amat, a l'L5, i la urbanització del tram de la carretera de Collblanc afectat per la construcció de l'estació d'Ernest Lluch, també de l'L5.