Un 70% de les torres de la línia de 400 kV del tram entre Sentmenat i Bescanó ja s'han aixecat

La companyia Red Eléctrica preveu acabar les obres del traçat a finals d'any

Red Eléctrica ha intensificat els treballs de la línia en el tram entre Sentmenat i Bescanó, on ja té aproximadament un 90 per cent de l'obra civil acabada, un 70 per cent de l'aixecament de les torres i un 20 per cent de l'estesa del cable. La companyia preveu tenir acabada tota l'obra d'aquest tram a finals d'any, encara que de moment no ha obtingut l'autorització ambiental necessària per obrir camins d'accés a les torres de la zona del parc de les Guilleries. Al municipi de Bescanó, fa poques setmanes els operaris van iniciar les tasques d'estesa de cables. En els últims dies, els treballs s'han intensificat mitjançant la utilització de grues i maquinària diversa i, ocasionalment, en zones arbrades, a través d'un helicòpter per reduir al màxim els possibles efectes sobre l'entorn.

El projecte Sentmenat-Vic-Bescanó inclou també el desmuntatge de la línia de 400 kV que uneix Pierola i Vic, en un tram de 37 quilòmetres; de 220 kV entre Vic i Juià (de 39,5 km), i la de 110 kV que passa per les Guilleries (de 16,5 km). Així, en aquesta zona hi haurà una única línia de 400 kV, que, segons l'empresa Red Eléctrica, subministrarà l'energia suficient per satisfer la «demanda que és d'un constant augment».

Les posicions contràries a la instal·lació de la línia no han impedit que el projecte tirés endavant. El traçat Sentmenat-Vic-Bescanó disposa de l'autorització administrativa i la declaració d'impacte ambiental. El 9 de febrer del 2007 el Consell de Ministres va aprovar el projecte i la declaració d'utilitat pública, la qual cosa va permetre'n l'inici de la construcció el maig del 2007. Red Eléctrica manté els seus arguments segons els quals la línia garantirà el subministre a Girona, al TAV i a la Costa Brava.

A la Selva, sense pauses

j.c

La construcció de les torres de la línia de 400 kV a la comarca de la Selva avança sense cap pausa des de fa setmanes, tot i les diverses denúncies per part dels opositors. Precisament aquests dies s'està acabant d'aixecar l'última de les torres que passen pel municipi de Santa Coloma, a partir de la qual sorgirà el ramal que anirà en direcció a Riudarenes. Al municipi de Sant Hilari Sacalm també s'està treballant en les torres col·locades en zones no protegides. Les torres aixecades a la comarca de la Selva també es veuen en pobles com ara Osor, Brunyola o Sant Martí Sapresa i ja arriben fins i tot a Anglès.

La viabilitat de soterrar la línia

m.v

El Parlament ha debatut aquesta setmana sobre la viabilitat de soterrar la totalitat de la MAT, una possibilitat reclamada per l'associació AMMAT i el CILMA. També ho va demanar el diputat d'ERC i alcalde d'Agullana, Alfons Quera, el qual va defensar que «la decisió de soterrar és una qüestió de voluntat política: s'ha demostrat que si n'hi ha, és possible». I va afegir: «Com que no volem greuges comparatius –per nosaltres totes les comarques del país són igual de valuoses– exigim el soterrament complet de la línia: no admetrem ni un metre més de traçat aeri.» També ICV i CiU defensen la idea d'un impacte mínim.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.