El Baix Llobregat executa 311 projectes amb els 136,4 milions del fons d'inversió local

Les obres finançades amb l'anomenat pla de Zapatero donaran feina a unes 5.000 persones

A Olesa de Mont­ser­rat, per exem­ple, l'Ajun­ta­ment ha deci­dit divi­dir els 3,9 mili­ons en 21 pro­jec­tes, que com­por­ta­ran la cre­ació de 252 llocs de tre­ball. S'apro­fi­tarà el fons esta­tal per millo­rar car­rers, vore­res i cla­ve­gue­ram, per crear espais d'apar­ca­ment gratuït, per remo­de­lar parcs, jar­dins i espais públics i per actuar en l'enllu­me­nat i en la pre­venció d'incen­dis. Des­taca la reha­bi­li­tació inte­gral de la zona de la Ram­bla i de l'accés a Olesa des de la C-55. Aquest plan­te­ja­ment con­trasta, per exem­ple, amb el de Mar­to­rell, que ha optat per dedi­car els 4,5 mili­ons que té adju­di­cats a un únic pro­jecte, el soter­ra­ment dels con­te­ni­dors de reco­llida selec­tiva. El de Begues és un altre dels con­sis­to­ris que han deci­dit abo­car en un únic pro­jecte el milió d'euros a què té dret pel nom­bre de població. Es tracta d'un edi­fici poli­va­lent que alber­garà el taller d'adults, l'arxiu i un magat­zem per a la bri­gada i les enti­tats, i tindrà una superfície de 1.500 m².

Muni­ci­pis petits com ara Cas­tellví de Rosa­nes, Coll­bató i Tor­re­lles han deci­dit repar­tir com més millor els diners en diver­sos pro­jec­tes. Cas­tellví de Rosa­nes ha optat per repar­tir els 279.000 euros en 9 pro­jec­tes, adreçats tots a millo­rar vore­res, calçades i enllu­me­nat públic als car­rers. Coll­bató ha repar­tit els 669.000 euros en 10 pro­jec­tes que com­bi­nen l'actu­ació a la via pública amb la millora d'equi­pa­ments, de la mateixa manera que Tor­re­lles, amb 880.340 euros i 10 obres. També són 10 les obres que es faran a Sant Andreu de la Barca, tot i que aquest muni­cipi rep 4,5 mili­ons del fons. En aquest cas, l'Ajun­ta­ment ha ela­bo­rat un pla de millora urbana que inclou 18 actu­a­ci­ons, el 60% de les quals seran finançades amb el fons esta­tal d'inversió local.

LES DOTACIONS

Abrera
1.919.000 euros
Begues
1.044.000 euros
Castelldefels
10.434.000 euros
Castellví de Rosanes
279.000 euros
Cervelló
1.406.000 euros
Collbató
669.000 euros
Corbera de Llobregat
2.324.000 euros
Cornellà de Llobregat
14.951.000 euros
Esparreguera
3.763.000 euros
Esplugues de Llobregat
8.192.000 euros
Gavà
7.907.000 euros
Martorell
4.574.000 euros
Molins de Rei
4.167.000 euros
Olesa de Montserrat
3.939.000 euros
Pallejà
1.815.000 euros
La Palma de Cervelló
533.000 euros
El Papiol
669.000 euros
El Prat de Llobregat
11.091.000 euros
Sant Andreu de la Barca
4.556.000 euros
Sant Boi de Llobregat
14.288.000 euros
Sant Climent de Ll.
643.000 euros
Sant Esteve Sesrovires
1.187.000 euros
Sant Feliu de Llobregat
7.482.000 euros
Sant Joan Despí
5.605.000 euros
Sant Just Desvern
2.724.000 euros
Sant Vicenç dels Horts
4.797.000 euros
Santa Coloma de Cervelló
1.329.000 euros
Torrelles de Llobregat
880.340 euros
Vallirana
2.359.000 euros
Viladecans
10.923.000 euros

Un centre nou

S. pérez

Cornellà tindrà un centre nou. Les obres de remodelació dels espais compresos entre l'entorn de l'ajuntament i la carretera d'Esplugues, pressupostades en prop de 5,4 milions d'euros, ja han començat. Aquest és el principal projecte dels 14 que es faran amb els 14,9 milions del fons estatal d'inversió local. En total, es preveu que es crearan 292 llocs de treball. Com altres municipis del Baix Llobregat, Cornellà ha apostat per remodelar carrers i rehabilitar instal·lacions esportives i educatives. Així, per exemple, uns 4,6 milions d'euros s'invertiran en la remodelació de la plaça Gandesa i la millora de l'espai comprès entre els carrers Terra Alta, Priorat i Penedès, i la millora i reordenació de les places Pau Casals i Josep Tarradellas. En l'àmbit educatiu, cal destacar la rehabilitació de l'escola Bressol Lindavista, que costarà prop d'un milió d'euros. En aquest cas es preveu adequar les instal·lacions per fer-les accessibles a persones amb mobilitat reduïda, amb la construcció d'un ascensor. L'Ajuntament de Cornellà té previst iniciar aquest mes de maig la majoria de les obres.

Més espai per als vianants

r.m. bravo

El Prat aprofitarà la dotació d'11 milions del FEIL per renovar una de les avingudes més importants: l'avinguda de la Verge de Montserrat, en el tram comprès entre el carrer Empordà i l'avinguda del Canal. Les obres, amb un pressupost d'1,9 milions d'euros, preveuen fer les voreres de l'avinguda més amples i reduir-hi considerablement el trànsit, amb l'objectiu de fer-la més transitable per als vianants. La reforma ha tingut com a punt de partida la urbanització de l'espai superior d'un aparcament subterrani, que té 320 places i està situat entre l'avinguda Remolar i el carrer Gallart i Monés. S'ha aprofitat la urbanització de la part superior de l'aparcament per modificar els aparcaments del carrer, que abans eren en bateria i ara els vehicles hi aparquen en filera. D'aquesta manera s'ha guanyat espai a la superfície i s'ha ampliat la zona central de vianants. S'ha aconseguit alliberar un metre en cada calçada, de manera que la zona de vianants s'ha ampliat de set metres a nou. Aquesta reforma s'ha fet entre l'avinguda Remolar i el carrer Gallart i Monés, i amb la injecció econòmica del FEIL s'ha decidit que tot el tram entre l'avinguda Remolar i l'avinguda del Canal tindrà el mateix tractament. L'Ajuntament ha decidit, així mateix, fer una inversió d'1,7 milions d'euros per millorar i renovar l'enllumenat públic de la ciutat. També es preveu l'adequació de parterres en diverses voreres, la millora de la mobilitat a la cruïlla de les avingudes Onze de Setembre i Remolar i el condicionament del camí de la Marina. I pel que fa a equipaments, es millorarà, entre d'altres, l'entorn de la Torre Muntades i el poliesportiu Sagnier.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.