El pacte d'infraestructures inclou adaptar a tren tramvia la línia de Tortosa a l'Aldea

En el document signat pels tres socis de govern també es preveu que la línia d'alta velocitat tingui estació a les Terres de l'Ebre

El dèficit d'infraestructures ferroviàries a les Terres de l'Ebre aixeca les crítiques dels alcaldes i els agents socioeconòmics del territori. De fet, l'alcalde de l'Aldea, el republicà Dani Andreu, juntament amb els alcaldes d'Amposta i Tortosa faran un acte reivindicatiu a l'estació de l'Aldea, el 18 de maig, per reclamar un pla director per a aquesta estació, que teòricament és l'estació central de l'Ebre, però on no s'atura l'Euromed, ni té tots els serveis que requereix una estació. Aquestes mancances, però, es poden corregir amb el pacte nacional per les infraestructures, un document del govern, al qual ha tingut accés aquest diari, que té entre les seues prioritats incrementar significativament l'oferta de servei de transport ferroviari de passatgers a l'estació de l'Aldea, una actuació que es desenvoluparà en la primera fase del pla, és a dir, que hauria d'estar enllestida el 2015. Amb el pla, també es preveu dotar Catalunya d'una xarxa ferroviària d'alta velocitat i ample internacional, i d'una línia d'alta velocitat al corredor del Mediterrani amb una estació a les Terres de l'Ebre.

Però no es tracta només de millorar el servei ferroviari de mitjana i llarga distància. En aquest sentit i amb caràcter prioritari, es proposa adaptar a tren tramvia la línia de Tortosa a l'Aldea. Segons el document del govern, hi ha corredors ferroviaris en què, per raó de les característiques del territori, l'aplicació de criteris ferroviaris convencionals, propis d'un sistema pesant, comporta costos excessius per a l'aprofitament racional de la línia i la seua integració en el territori. És precisament en aquests corredors, que es considera adient modificar el concepte de ferrocarril convencional per tren tramvia. En el cas de la línia de Tortosa a l'Aldea, el pas a tren tramvia suposaria incrementar la connexió entres les dues estacions.

Línia a l'interior

Els signants del pacte nacional per les infraestructures es comprometen a estudiar la viabilitat d'un eix ferroviari de l'Ebre cap a l'interior (en la primera fase), ja que actualment només hi ha la línia costanera i la que travessa el nord de la Ribera d'Ebre. La futura línia podria connectar les capitals de comarca.

Finalment, el pacte inclou una inversió de 7 milions d'euros per la renovació de la línia de Reus a Móra d'Ebre.

Connexió ferroviària de l'Aldea al port dels Alfacs

El pacte nacional per les infraestructures recull una de les principals actuacions previstes en la revisió del pla territorial de les Terres de l'Ebre: la connexió ferroviària de l'Aldea amb el port comercial dels Alfacs (Alcanar). L'objectiu és afavorir i potenciar el transport multimodal de mercaderies mitjançant la construcció de terminals multimodals, que disposen d'instal·lacions modernes i ben connectades a la xarxa ferroviària i viària i, si és possible, també als ports. En aquest sentit, el govern considera prioritàries les actuacions als ports de Tarragona i Barcelona, però també en altres indrets, com és el cas de la central de mercaderies Logis Ebre, situada al costat del polígon industrial Catalunya Sud. Així, el document recull una inversió de 20 milions d'euros en la primera fase que serien destinats a la central Logis Ebre, als quals s'afegiran 36 milions d'euros més durant la segona fase (el període 2015-2020).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.