Infraestructures

Usuaris del tren de les dues vessants del Pirineu demanen més servei i coordinació a Renfe i SNCF

Els usuaris volen més coordinació per enfortir els trens regionals (TER al Llenguadoc-Rosselló i Rodalies a la Catalunya autònoma), i per “competir amb el vehicle privat dins l'Eurodistricte, sense detriment dels serveis ferroviaris de llarga distància com TGV, TAV i Trenhotel”

Mem­bres de l'Asso­ci­ació per a la Pro­moció del Trans­port Públic (PTP) de la Cata­lu­nya autònoma i de l'Asso­ci­a­tion d'Usa­gers de la Ligne Fer­ro­vi­aire Per­pig­nan-Cerbère-Port­bou, de la Cata­lu­nya del nord, s'han tro­bat a Per­pinyà per com­pro­var les pres­ta­ci­ons de la nova línia d'alta velo­ci­tat entre Figue­res i Per­pinyà.

Segons els repre­sen­tants de les dues asso­ci­a­ci­ons d'usu­a­ris, Stéphane Pineda, pre­si­dent de l'Asso­ci­ació d'Usu­a­ris de la Línia Per­pinyà-Cer­vera-Port­bou i Ricard Riol Jurado, pre­si­dent de l'Asso­ci­ació per a la Pro­moció del Trans­port Públic, “els esforços de Renfe i SNCF per coor­di­nar-se en l'alta velo­ci­tat han de tras­lla­dar-se també a la xarxa regi­o­nal, on es man­te­nen exces­si­ves fron­te­res horàries al vol­tant de les esta­ci­ons de Cer­vera-Port­bou i la Tour de Carol”. Dema­nen més coor­di­nació “a banda i banda del Piri­neu” per enfor­tir i coor­di­nar els trens regi­o­nals “per com­pe­tir amb el vehi­cle pri­vat dins l'Euro­dis­tricte, sense detri­ment dels ser­veis fer­ro­vi­a­ris de llarga distància com el TGV i el Tren­ho­tel”.

Si els repre­sen­tants dels usu­a­ris del fer­ro­car­ril cele­bren “l'entrada en ser­vei de la nova línia d'alta velo­ci­tat, per acon­se­guir reduir els temps de viatge entre Per­pinyà i Bar­ce­lona”, recla­men que aquest avenç “no es tra­du­eixi en noves desa­ten­ci­ons per a les línies regi­o­nals i de mer­ca­de­ries entre Per­pinyà, Cer­vera de la Marenda, Port­bou i Bar­ce­lona”. És en aques­tes línies regi­o­nals “on resi­dei­xen la majo­ria de ciu­ta­dans de l'Euro­dis­tricte, on tenim les esta­ci­ons més pro­pe­res als nuclis urbans i on es poden acon­se­guir la major part dels trànsits, que són regi­o­nals i no de llarg recor­re­gut”.

Més coor­di­nació, infor­mació i ser­veis

Dels 28-29 trens de Renfe i SNCF que en dies fei­ners arri­ben a les esta­ci­ons de Cer­vera de la Marenda i Port­bou, només un tren rea­litza el recor­re­gut sen­cer sense trans­bor­da­ments, el Talgo Mare­nos­trum. Dotze trens tenen algun tipus de cor­res­pondència, inclo­ent espe­res que oscil·len entre els tres minuts i una hora.

Des del “com­promís de Port­bou”, sig­nat el 18 de setem­bre de 2010 per diver­ses ins­ti­tu­ci­ons i asso­ci­a­ci­ons a banda i banda del Piri­neus, les asso­ci­a­ci­ons d'usu­a­ris tre­ba­llen “per a què la línia Bar­ce­lona - Girona - Port­bou - Cer­vera - Per­pinyà es coor­dini per ofe­rir als ciu­ta­dans una alter­na­tiva sos­te­ni­ble i econòmica al vehi­cle pri­vat i a la car­re­tera”. Des­ta­quen, igual­ment, “l'impor­tant paper d'aques­tes línies per al trans­port de mer­ca­de­ries, ate­ses les limi­ta­ci­ons de capa­ci­tat i càrrega de la línia nova del TGV entre Figue­res i Per­pinyà”

Mani­fes­tació a Cer­vera de la Marenda

Per una altra banda, les orga­nit­za­ci­ons sin­di­cals dels che­mi­nots de Cer­vera de la Marenda fan una crida “a la població de la costa ver­me­lla i els seus càrrecs elec­tes” per a con­cen­trar-se aquest dimarts 22 de febrer per pro­tes­tar con­tra les supres­si­ons de llocs de tre­ball pre­vis­tes per la SNCF. Segons els sin­di­cats dels tre­ba­lla­dors de la SNCF “és tota la població que patirà l'impacte des­astrós per al tei­xit econòmic i social de la costa ver­me­lla” de la supressió de 76 llocs de tre­ball de la secció de mer­ca­de­ries de la SNCF.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.