Infraestructures

Silla pateix l'oblit de Renfe a causa de l'actual alcalde

La bel·ligerància començà ara fa anys quan Francesc Baixauli intentà aturar l'estació de contenidors per raons mediambientals

La qüestió de les relacions de l'ajuntament de Silla amb la Renfe no són qualsevol cosa, especialment pel contenciós de l'estació de Contenidors, que encara està per resoldre's definitivament. El contenciós començà fa molts anys, més de catorze, durant la primera alcaldia de Baixauli, amb el seu primer intent d'impedir l'activitat ferroviària. De la coartada medioambiental, que en part era raonable, s'encarregava el tècnic municipal Villalba.

Durant els vuit anys del quadripartit, l'Ajuntament canvià d'estratègia i en lloc de declarar cap guerra es decidí per iniciar converses i arribar a acords per a minorar l'impacte ambiental. La perspectiva era la futura clausura de l'estació, que Renfe hauria de fer com a conseqüència dels canvis estructurals del traçat de l'AVE i llarg recorregut, i per això, mentrestant, era preferible el bon enteniment. El tècnic Villalba s'hagué de plegar a la nova política municipal.

El retorn, però, de Baixauli significà la recuperació de les hostilitats, o siga de les teories energúmenes de Villalba, amb el tancament per decret de l'estació, que els jutjats revocarien uns dies després, declarant il·legal l'actuació de l'alcalde. La denúncia de Renfe contra l'Ajuntament encara està per resoldre's i encara no se sap el cost econòmic que tindrà l'heroïcitat bauxauli-villalbista per al municipi.

Però, el cost polític sí que se sap i és l'abandó per part de Renfe de qualsevol actuació en l'estació de Silla, que, precisament, és una de les més estratègiques de la zona, ja que és el punt d'intercanvi entre les línies València-Gandia i València-Xàtiva. Malgrat la seua importància, l'estació de Silla no disposa encara d'un ascensor que permeta l'accés a les diferents vies, per a les persones majors, les de mobilitat reduïda, els cotxets de bebé, bicicletes, etc.

El veïnat de Silla atribueix el tracte discriminatori que manté Renfe, precisament, a la intransigència de Baixauli i Villalba, i sobre tot a la dràstica decisió d'ordenar el tancament de l'estació de contenidors, que provocà uns danys quantiosos a les empreses usuàries i a l'empresa ferroviària, sense haver buscat altres vies d'enteniment. Tampoc s'entén que Francesc Romeu Martí, que és Director d'Accesibilitat de Renfe, no haja intervengut més i solucionat el problema de l'ascensor, ni tampoc que no haja mediat per a assuavir les males relacions de Baixauli amb la Renfe, perquè qui ho està patint és el poble. És d'esperar, doncs, que amb la nova executiva socialista, que compta amb el vistiplau de Romeu, i amb el nou govern que isca de les properes eleccions, ja sense Baixauli pel mig, canvien les actituds de les dues parts i Silla puga gaudir, com es mereix, de l'ascensor que necessita.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.