La línia ferroviària de l'Aldea als Alfacs es connectarà amb la de Móra la Nova

Els dos eixos combinaran el transport de passatgers i mercaderies, segons el Pacte Nacional d'Infraestructures

Per potenciar el port comercial dels Alfacs és necessari connectar-lo a la xarxa ferroviària i, en aquest sentit, a més de la línia prevista fins a l'estació de l'Aldea (una de les principals actuacions del Pacte Nacional d'Infraestructures, que ja estava inclosa en la revisió del pla territorial de les Terres de l'Ebre), es podria connectar fins a la línia ferroviària de Móra la Nova. En aquest sentit, el document que han signat els tres socis de govern a la Generalitat planteja estudiar la viabilitat d'un eix ferroviari cap a l'interior, l'anomenat eix occidental. «Des d'ICV i, en solitari, vam plantejar la necessitat d'incloure un eix ferroviari occidental al pla territorial de les Terres de l'Ebre», va explicar ahir Forcadell, satisfet que finalment el Pacte Nacional d'Infraestructures inclogui aquesta opció. «El pacte en matèria ferroviària no és espectacular, però no ens deixa a peu», va dir el representant d'ICV a l'Idece. Forcadell va defensar la línia interior perquè és «viable i convenient». Amb tot, el Pacte Nacional d'Infraestructures preveu estudiar la viabilitat d'un eix ferroviari des de l'estació de l'Aldea a Móra la Nova en la primera fase del pacte (2014) i no es concreta quan es podria executar l'actuació si finalment es determina que és viable. «Es tracta d'una línia que té molt de sentit i que es podria allargar fins a Lleida, de manera que es potenciaria més el transport de mercaderies des del port dels Alfacs», va assenyalar Forcadell, que va recordar que la major part dels ports catalans estan saturats. En canvi, el dels Alfacs té possibilitats de créixer perquè no té al darrere la pressió urbanística del municipi.

El representant d'ICV a l'Idece també va celebrar que el Pacte Nacional d'Infraestructures prevegi l'adaptació, amb caràcter prioritari, a tren tramvia de la línia de l'Aldea a Tortosa. Un fet que permetrà incrementar la freqüència de pas de trens.

Més trens a Barcelona

D'altra banda, el Congrés dels Diputats ha acceptat una proposta d'ICV per dissenyar una xarxa de serveis ferroviaris de mitjana distància que aprofite la línia d'alta velocitat i millore la connexió entre Tortosa, Tarragona i Barcelona. «El servei connectaria Tortosa amb Barcelona en vuitanta minuts», va manifestar Forcadell, que destaca que a les Terres de l'Ebre hi ha demanda d'aquest tipus de trens.

Incorporació al pla territorial de les Terres de l'Ebre

El representant d'ICV a l'Idece proposa que s'incorporen a la revisió del pla territorial de les Terres de l'Ebre, un document que ara s'està acabant de redactar i que s'aprovarà de manera inicial abans del juliol, les actuacions en matèria ferroviària previstes al Pacte Nacional d'Infraestructures. «Cal la unitat de tots els agents polítics i econòmics de les Terres de l'Ebre per reivindicar l'execució de les obres incloses en el pacte», va dir Forcadell. El portaveu d'ICV també va fer referència a l'acte unitari celebrat dilluns a l'Aldea, on només van faltar els representants del PSC, per reclamar millores a l'estació. «Apel·lem a l'esperit de dilluns», va manifestar. Tot i que les actuacions estan al Pacte Nacional d'Infraestructures, l'execució de la major part dels projectes és competència de l'Estat. Amb tot, ICV es planteja reclamar que la Generalitat assumeixi la línia de tren tramvia entre Tortosa i l'Aldea, com un servei de rodalies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.