INFRAESTRUCTURES
El PSC insta el govern a acabar l'R8 amb més estacions i enllaços
FINANÇAMENT Alcaldes i diputats socialistes reclamen que les obres necessàries es financin amb el pla de rodalies de Barcelona IMPLICACIÓ Volen que el conseller Recoder hi posi les mateixes ganes que amb la inauguració de la línia
El PSC instarà el govern, a través de la comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament, que treballi braç a braç amb Adif per completar la línia de rodalies R8, inaugurada recentment, amb més estacions i enllaços nous amb les línies ja existents. Una delegació de càrrecs electes socialistes va felicitar-se ahir a Ripollet de la posada en marxa de la nova línia però va recordar les “demandes històriques” dels municipis del Vallès Occidental i de l'Oriental. La solució més ràpida per millorar l'R8 és que el pressupost necessari surti del pla de rodalies de Barcelona que està vigent fins al 2015 i té un compromís d'inversió per part del Ministeri de Foment de 4.000 milions d'euros. La diputada socialista Montserrat Turu va demanar al conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, que amb les mateixes ganes que va inaugurar fa uns dies l'R8 a partir d'ara “encapçali les reivindicacions dels municipis” que s'arrosseguen des de fa més d'una dècada. El primer pas del PSC serà incloure les millores necessàries a l'ordre del dia de la comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament.
Les reivindicacions
El PSC reclama que es construeixin les estacions de Santa Perpètua de Mogoda –només té les andanes– i Ripollet, i que s'optimitzi la de Barberà –a tocar del centre comercial Baricentro i que no és operativa–. Pel que fa a les connexions, proposen que l'R8 enllaci amb l'R3 a l'alçada de Mollet-Santa Rosa, i amb l'R4 entre Ripollet i Cerdanyola. Una altra demanada socialista és l'increment de la freqüència de pas i que es completi el gir de la línia tant a Molins de Rei com a la Llagosta perquè es converteixi en una autèntica anella ferroviària. L'última petició és que l'R8 formi part, parcialment, de la línia orbital entre Vilanova i la Geltrú i Mataró.
L'alcalde de Mollet, Josep Monràs, desitja que el govern “doni suport al món municipal” perquè fent les millores l'R8 “seria una xarxa molt més útil”. El portaveu del PSC a la comissió de Territori i Sostenibilitat, Roberto Labandera, assegura que durant els últims dos mandats de la Generalitat –amb el PSC al capdavant– “s'han exigit a l'Estat les inversions necessàries” i creu que amb la renovació l'any que ve del pla de passatgers caldria definir millor el mapa ferroviari català. La regidora de Sabadell i també diputada, Montserrat Capdevila, sosté que amb les noves estacions de Santa Perpètua, Barberà i Ripollet s'afavoriria la mobilitat d'aquests pols econòmics i s'ajudaria a descongestionar el trànsit a l'AP-7 i a la C-58.
Ripollet és l'excepció metropolitana
C.A.F.L'alcalde de Ripollet, Juan Parralejo, es va lamentar ahir que amb la posada en marxa de l'R8 “Ripollet ha quedat, una vegada més, al marge dels beneficis d'aquesta nova línia”. I és que Ripollet és l'únic municipi de l'àrea metropolitana de Barcelona de més de 20.000 habitants “que no té connexió ferroviària directa”. “S'ha fet un pas”, admetia Parralejo, però afegia: “L'R8 no ens ha solucionat cap problema.” L'edil socialista recordava ahir que fa uns quatre anys es va constituir una comissió política i social per reclamar l'arribada del tren a Ripollet. Parralejo es lamentava ahir que ha passat el temps i que no s'ha concretat el projecte. Ripollet proposa fer arribar el tren fins a la plaça d'Avrillé modificant lleugerament el traçat entre les estacions de Barberà i de Santa Perpètua de Mogoda.