Infraestructures

infraestructures

Dues passarel·les per a la via del TAV a Vilafant

Adif inverteix 3,2 milions d'euros per instal·lar aquestes passeres de 45 metres cada una

Ara s'estan construint i està previst que s'instal·lin a final d'estiu a la zona del Camp dels Enginyers

Dues pas­sa­rel·les per­me­tran tra­ves­sar la via del tren d'alta velo­ci­tat (TAV) a Vila­fant. L'Admi­nis­tra­dor d'Infra­es­truc­tu­res Fer­roviàries, Adif, ha inver­tit 3,2 mili­ons d'euros per millo­rar la segu­re­tat dels via­nants i la per­me­a­bi­li­tat de la via del tren. En aquest moment, s'estan cons­truint aques­tes dues estruc­tu­res de grans dimen­si­ons i està pre­vist que durant la pri­mera quin­zena de setem­bre es col·loquin sobre les vies. Les pas­se­res fan 45 metres de llarg cada una i estan fetes amb una única pan­ta­lla de set metre d'alçada. Tenen una amplada de qua­tre metres útils perquè la puguin usar via­nants i ciclis­tes. També dis­po­sen d'un tan­ca­ment per evi­tar actes vandàlics i esta­ran il·lumi­na­des durant la nit.

Ahir es va fer una visita d'obres, a la qual van assis­tir el sub­de­le­gat del govern a Girona, Fran­cesc Fran­cisco-Bus­quets, l'alcal­dessa de Vila­fant, Con­sol Can­tenys, i el pre­si­dent d'Adif, Anto­nio González Marín.

Al Camp dels Engi­nyers

Segons ha expli­cat la com­pa­nyia, aquesta actu­ació s'emmarca en “el com­promís de garan­tir la plena inte­gració i per­me­a­bi­li­tat de les infra­es­truc­tu­res noves als ter­ri­to­ris per on pas­sen i també d'aug­men­tar la segu­re­tat per als ciu­ta­dans i la cir­cu­lació de trens”.

Per part seva, l'alcal­dessa de Vila­fant, Con­sol Can­tenys, va expli­car ahir que “aquest és un pro­jecte molt interes­sant per al muni­cipi de Vila­fant perquè garan­teix que es pugui tra­ves­sar d'un cos­tat a l'altre de les vies”. Can­tenys va con­cre­tar que en una de les ban­des de la via hi ha la pis­cina, una nova zona de pícnic i el parc de salut, i que amb les noves pas­sa­rel·les aquest espai que­darà con­nec­tat amb la urba­nit­zació del Camp dels Engi­nyers.

L'alcal­dessa de Vila­fant també va comen­tar ahir que les pas­se­res que s'estan cons­truint tenen un dis­seny molt bonic que farà que es con­ver­tei­xin en un “símbol” del muni­cipi alt-empor­danès.

Es mun­ta­ran amb grues

Les dues pas­sa­rel·les s'estan cons­truint just al cos­tat de la via i quan esti­guin mun­ta­des es col·loca­ran sobre la via del TAV, supor­ta­des per uns pilars que en aquest moment s'estan fent. El calen­dari sobre el qual tre­ba­lla Adif pre­veu que durant la pri­mera quin­zena del mes de setem­bre les pas­sa­rel·les esti­guin enlles­ti­des i es puguin col·locar sobre la via del tren. Aquesta feina s'haurà de fer amb unes grues de grans dimen­si­ons i durant la nit. El motiu és que caldrà tallar el trànsit fer­ro­vi­ari men­tre durin les fei­nes de col·locació de les pas­se­res.

Comencen a desmuntar la tuneladora ‘Gerunda'

La tuneladora Gerunda va acabar els túnels urbans ara fa encara no dues setmanes, quan el ministre de Foment, José Blanco, va venir a presidir l'acabament del túnel a la zona esportiva de Fontajau. En aquestes dues setmanes, els treballs al voltant del pou d'extracció de la tuneladora s'han centrat en la preparació dels terrenys per al desmuntatge de la màquina, i també s'han muntat diverses grans grues per extreure les peces de la tuneladora. El procés de desmuntatge va començar ahir amb l'extracció de l'espectacular roda de tall de 12 metres d'alçada. Les grans grues van servir per aixecar l'escut de la Gerunda perquè es pugui desmuntar en diverses peces. L'operatiu va permetre captar imatges espectaculars que evidenciaven les grans dimensions de la màquina, sobretot si es compara amb l'alçada dels operaris que treballen en l'obra. El procés de desmuntatge serà llarg perquè un cop acabats els gairebé tres quilòmetres de túnels del TAV toca fer el desmuntatge en un pou d'extracció molt més petit que el pou d'entrada de Mas Xirgu. Aquest fet obligarà a moure gradualment la gran màquina de 125 metres de llargada i unes 2.700 tones per anar desmuntant-la per peces. La tuneladora va iniciar els túnels del TAV a l'abril de l'any passat i ha necessitat encara no 15 mesos per foradar el trajecte entre el Mas Xirgu amb Fontajau, on el TAV enllaça amb els túnels de Sarrià.

D.V. / Foto: T. Dalmau



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.