Infraestructures

infraestructures

El subdelegat del govern de l'Estat no reconeix errors en les obres de l'N-II

Francesc Francisco-Busquets atribueix la situació de la carretera a la crisi i el TAV

Discrepàncies pels motius que han retardat la licitació entre Sils i Caldes

Cap autocrítica. El sub­de­le­gat del govern de l'Estat espa­nyol a Girona, Fran­cesc Fran­cisco-Bus­quets, ha atribuït la situ­ació de les obres de l'N-II a la demar­cació a la crisi econòmica i a la inversió en el TAV. Així, segons Fran­cisco-Bus­quets, el govern espa­nyol “no s'ha equi­vo­cat de cap manera”, tot i que fa poc més de dos anys va afir­mar que la car­re­tera esta­ria des­do­blada de dalt a baix el 2015. Els retards són a causa, segons explica, d'una crisi econòmica que ha fet acon­se­lla­ble “retar­dar un seguit d'actu­a­ci­ons pla­ni­fi­ca­des a mitjà i llarg ter­mini”. A més, bona part dels recur­sos s'han des­ti­nat a les obres del TAV: “Entenc que, per al ter­ri­tori, costa molt dis­cri­mi­nar el TAV de l'N-II, però s'hi inver­teix molt i la situ­ació acon­se­lla que per al 2012 la gran inversió que es fa en infra­es­truc­tu­res fer­roviàries es detre­gui de l'N-II, que és inne­ga­ble que per altra banda és necessària i urgent”. Així, s'ha mos­trat satis­fet pel fet que la lici­tació del tram Sils-Cal­des per­metrà que hi hagi 40 quilòmetres des­do­blats. Bona part dels quals, però, seran a través de l'AP-7.

Els motius de Sils-Cal­des

El sub­de­le­gat ha reco­ne­gut que “s'ha tri­gat molt” a lici­tar el tram Sils-Cal­des, però que s'ha fet “quan s'ha pogut”. Les obres en aquest tram estan atu­ra­des des del juny del 2009, quan una de les dues empre­ses de l'UTE va fer fallida. Segons Fran­cisco-Bus­quets, lla­vors l'altra empresa –Benito Arnó– va inten­tar impo­sar “unes con­di­ci­ons dra­co­ni­a­nes i l'Estat li va haver de parar els peus”. Aques­tes decla­ra­ci­ons con­tras­ten amb la infor­mació d'ales­ho­res, quan es va dir que Benito Arnó no havia pogut con­ti­nuar els tre­balls sola perquè no tenia la cer­ti­fi­cació per­ti­nent. El gerent de l'obra d'aquesta empresa, Car­les Cala­fell, va afir­mar ahir que les decla­ra­ci­ons del sub­de­le­gat “no tenen cap sen­tit”, perquè tot i que es va par­lar de la pos­si­bi­li­tat que ells con­ti­nu­es­sin els tre­balls no ho podien fer perquè no tenien la cer­ti­fi­cació: “Vam nego­ciar, però sem­pre ens va fer la sen­sació que l'admi­nis­tració volia tor­nar a lici­tar l'obra, i això és una cosa que vol el seu temps.”

LA FRASE

De cap manera hi ha hagut equivocació, les circumstàncies ens han portat a la situació actual
Francesc Francisco-Busquets
subdelegat del govern de l'estat

Estat del Medinyà-Orriols

Un altre dels punts calents de l'N-II a les comarques gironines és el tram entre Medinyà i Orriols, que el govern va suspendre el juliol de l'any passat a causa de les restriccions pressupostàries i que estava a mig fer. A principi de juliol d'aquest any els propietaris dels terrenys expropiats van denunciar que el Ministeri de Foment els vol tornar els terrenys perquè no tenen intenció de continuar els treballs. A més, afegeixen que encara no han cobrat part de les expropiacions i que els terrenys estan destrossats i que no poden tornar a ser útils per a l'agricultura. El subdelegat ha indicat que no coneix quin serà el futur d'aquestes obres, però s'ha mostrat convençut que si finalment no es reprèn el desdoblament “l'Estat afrontarà l'afer, s'asseurà i intentarà parlar amb els afectats per pactar-ho de la millor manera possible”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.