Infraestructures

infraestructures

Un pas tímid cap al nou eix del Carbó

Renoven l'asfalt entre Gombrèn i Campdevànol, però no fan el traçat nou

El Depar­ta­ment de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat ini­cia demà o demà pas­sat els tre­balls de millora de la car­re­tera GI-401 que uneix Camp­devànol amb Gombrèn, però, de moment, és una actu­ació de reno­vació del ferm i poc més i no com­pleta l'eix del Carbó que havia d'unir el Ripollès i el Ber­guedà, cosa que sig­ni­fica l'enllaç dels dos grans eixos via­ris ver­ti­cals de la Cata­lu­nya inte­rior, el del Llo­bre­gat i el Piri­nenc. La millora d'aquest eix, entre Camp­devànol i Guar­di­ola de Ber­guedà, es va pro­jec­tar en el marc dels ajuts del pla del Carbó, que la Unió Euro­pea con­ce­dia per reac­ti­var anti­gues zones mine­res i que ges­ti­o­nava el Minis­teri d'Indústria del govern espa­nyol. Es va bate­jar com a ruta del carbó, en al·lusió a les mines de carbó que hi havia hagut al Ber­guedà. La idea és de 2003 i el 2005 els governs espa­nyol i català van impul­sar el pro­jecte del pri­mer tram entre la Pobla de Lillet i Guar­di­ola. L'actu­ació que ara comença ha estat valo­rada en 800.000 euros i supo­sarà la millora del pavi­ment, de la segu­re­tat del traçat i dels vorals de la car­re­tera que, en alguns punts, és molt estreta i amb molts revolts. Una part, es fres­sarà.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.