Infraestructures

maresme

Adif estudiarà les demandes de Sant Pol

L'Ajuntament no vol ni ascensor ni passos subterranis i accepta tancar l'andana a la nit

La pugna entre l'Ajun­ta­ment de Sant Pol i el ges­tor d'infra­es­truc­tu­res fer­roviàries, Adif, per la remo­de­lació de l'estació del muni­cipi sem­bla entrar en una via d'entesa. Després de la noti­fi­cació for­mal del con­sis­tori als res­pon­sa­bles de l'empresa de l'Estat i a la mateixa Gene­ra­li­tat que no accep­ta­rien una obra que modi­fiqués sig­ni­fi­ca­ti­va­ment l'espai, la dar­rera reunió entre les tres parts va ser­vir per dei­xar clar qui­nes eren les línies ver­me­lles que el con­sis­tori es nega a tras­pas­sar. “Els vam recor­dar que no accep­ta­rem ni l'ascen­sor ni els pas­sos sub­ter­ra­nis que mal­me­trien el nos­tre pai­satge urbà i que pen­ses­sin altres solu­ci­ons per millo­rar l'acces­si­bi­li­tat de l'espai”, va comen­tar ahir l'alcal­dessa, Mont­ser­rat Gar­rido.

Tot i això, Gar­rido també va pre­ci­sar que des de l'admi­nis­tració local accep­ta­rien que l'espai es tanqués amb bara­nes bai­xes només durant les nits, que s'adeqüessin les ram­pes per a minusvàlids del pas a nivell i que s'apu­ges­sin les anda­nes “per faci­li­tar als viat­gers pujar i bai­xar dels trens actu­als, que són més alts”. Gar­rido con­si­dera que les deman­des locals “són exe­cu­ta­bles sem­pre que hi hagi volun­tat”. A banda de l'impacte pai­satgístic que repre­sen­ta­ria, la nega­tiva de Sant Pol a dei­xar que s'actuï a l'estació, l'Ajun­ta­ment també es fona­menta en la pos­si­ble afec­tació a les infra­es­truc­tu­res exis­tents, com és la xarxa muni­ci­pal de cla­ve­gue­res, que s'hau­ria de des­viar.

Fonts d'Adif van con­fir­mar ahir la reunió man­tin­guda amb l'Ajun­ta­ment i la Gene­ra­li­tat i van pre­ci­sar que “s'ha esta­blert un marc de tre­ball en el qual Adif defen­sarà l'interès de millo­rar l'acces­si­bi­li­tat de l'estació”. Sant Pol de Mar és l'únic muni­cipi de la línia 1 de roda­lies del Maresme que encara no ha començat les obres d'ade­quació de la seva estació de tren segons el pla impul­sat des del Minis­teri de Foment l'any 2008, amb una inversió que supera els 51 mili­ons d'euros a la comarca.

La ciutadania que va aturar una passera

El veïns de Sant Pol de Mar, que donen suport a la negativa de l'Ajuntament al projecte de remodelació de l'estació, no és el primer cop que demostren fins on poden arribar amb les seves reclamacions A principis del 2008 va ser precisament la pressió ciutadana la que va fer desistir el Ministeri de Costes de construir una passera al costat de la via del tren. El projecte costava prop de 2 milions d'euros però va acabar oblidada en un calaix.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.