Recoder vol la gratuïtat de l'AP-7 a Girona mentre l'N-II no es desdobli
L'alcaldessa de Vallirana diu que no es pot continuar la variant amb només 5 milions
Veuen una “presa de pèl” 50.000 euros per a la variant de Gerri
Mentre no es disposi de l'N-II desdoblada, usar a les comarques de Girona l'autopista AP-7 de manera gratuïta com a alternativa a aquella carretera és una opció que la Generalitat ha de plantejar a l'Estat, va manifestar ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder. En unes declaracions fetes ahir a Olot, el conseller també va fer notar que la influència del govern català perquè es pugui fer servir l'autopista com a alternativa és limitada, atès que la titularitat de la via la té l'Estat: “Nosaltres podem pressionar, això vol dir fer moltes declaracions, moltes mocions, anar a parlar moltes vegades amb la ministra, però malauradament la decisió no ens correspon a nosaltres.” En qualsevol cas, Recoder va deixar clar que l'opció prioritària és la conversió de l'N-II en autovia: “És un desdoblament que està previst, s'ha començat i s'ha d'acabar.” Recoder critica que, com l'executiu de Zapatero, el govern popular, segons ell, “continua invertint en culs-de-sac d'alta velocitat i descuida les obres fonamentals per als ciutadans i per a l'economia del nostre país”.
Variant de Vallirana
Per altra banda, l'alcaldessa de Vallirana, Eva Martínez (PSC), lamenta que, amb 5 milions destinats a la variant, “probablement ni es podrà continuar l'obra del túnel, i això genera malestar a tots els valliranencs”. L'obra, conclou, ja no es podrà acabar el 2013 com havien sol·licitat tots els grups parlamentaris i, segons ella, l'objectiu ara és impulsar una proposició no de llei al Congrés per tal de declarar l'obra prioritat de l'Estat espanyol. Des de Lleida, la diputada de CiU al Congrés Teresa Cunillera qualifica de “presa de pèl” els 50.000 euros destinats a la variant de Gerri de la Sal pressupostada en 40 milions i paralitzada des de fa mesos. L'alcalde de Lleida, Àngel Ros (PSC), diu que el pressupost perjudica greument les Terres de Ponent per la paralització d'obres com ara l'autovia entre Lleida i la Val d'Aran, la millora de l'N-230 entre el túnel de Vielha i la frontera, i la connexió per autovia amb Tarragona a través de Montblanc.
LES FRASES
Ni Mercat Central ni Jocs del Mediterrani a Tarragona
A Tarragona es critica la falta d'inversió en el desdoblament del corredor mediterrani de Vandellòs a Tarragona, en la continuació de l'autovia A-7 cap al Penedès i cap a l'Ebre, i en l'accés ferroviari al port, però també altres absències. La Cambra de Comerç considera el pressupost “una decepció per les pretensions de Tarragona”, ja que no es destina cap partida a les obres de remodelació del Mercat Central, a la planificació dels Jocs del Mediterrani ni al condicionament de la necròpolis i el Museu Paleocristià, “projectes que no són pas menors i que tenen un pes específic important en la realitat econòmica i social de la nostra ciutat”, segons el president de la Cambra, Albert Abelló, que recorda que només hi ha partides per a infraestructures que ja haurien d'estar en servei –T-11 i autovia A-27–. El PSC recorda que la inversió a la demarcació es redueix un 63% i CiU critica la lentitud d'execució de l'A-27 i la variant de l'Aldea. ERC, que defensa que l'any passat va aconseguir una partida per al Mercat Central, critica l'aturada del projecte. El PP defensa que aquestes obres es faran el 2013.