Medi ambient

medi ambient

Atrapen una vespa asiàtica reina a Rabós

L'exemplar localitzat és el primer que es captura a Catalunya

Un api­cul­tor que té ins­tal·lats rus­cos d'abe­lles en una zona entre Rabós i Vila­ma­nis­cle, a l'Alt Empordà, ha cap­tu­rat un exem­plar reina de la vespa asiàtica, una espècie inva­sora molt agres­siva que és una amenaça per a les abe­lles, ja que deixa els rus­cos des­po­blats. És la pri­mera vegada que es cap­tura una mare d'aquesta espècie a Cata­lu­nya. “És un insecte impres­si­o­nant”, explica Jordi Abel, que no va tenir dub­tes quan la va veure, ja que des de l'any pas­sat els pro­duc­tors de mel giro­nins estan en alerta després que se'n con­firmés l'entrada des de la fron­tera fran­cesa, un fet que temien des de feia temps i que els ha obli­gat a col·locar tram­pes per atu­rar-la.

La finca on la va tro­bar per­tany al mateix pro­pi­e­tari que l'any pas­sat va cap­tu­rar el pri­mer exem­plar a les comar­ques giro­ni­nes i que va per­me­tre con­fir­mar la seva arri­bada a la demar­cació.

Cap­tu­rar la reina és el gran objec­tiu en la tasca d'eli­mi­nació d'aquesta espècie inva­sora, ja que una mare com aquesta dóna vida a “milers” de ves­pes. Es cal­cula que poden arri­bar a pon­dre 20.000 ous, depe­nent de la dis­po­ni­bi­li­tat de men­jar i les con­di­ci­ons de l'entorn.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.