Administracions

maresme

Aparcament a canvi de piscina

Els ajuntaments de Montgat i Tiana, a un pas de signar un acord per mancomunar serveis

L'àrea verda de Montgat i les piscines de Tiana, a la permuta

La riva­li­tat política no sem­pre impe­deix un bon clima d'entesa. Tant a Mont­gat com a Tiana, el PSC i CiU són eterns con­trin­cants que en el ring elec­to­ral es bara­llen per tenir-ne l'alcal­dia. Però, en canvi, la relació entre els dos governs actu­als (a Mont­gat encapçalat pels con­ver­gents i a Tiana, pels soci­a­lis­tes) es pot situar tran­quil·lament com un exem­ple de comunió, i més en un moment en què les admi­nis­tra­ci­ons locals tenen seri­o­ses difi­cul­tats econòmiques per fer aflo­rar els seus plans.

I és que els dos con­sis­to­ris estan només a un pas de sig­nar un acord que per­metrà als seus ciu­ta­dans bene­fi­ciar-se de ser­veis que són pro­pis del muni­cipi veí. L'Ajun­ta­ment de Mont­gat donarà un tracte pre­fe­rent als tia­nencs que diària­ment bai­xen en cotxe fins a la costa a aga­far el tren per des­plaçar-se a Bar­ce­lona i els per­metrà esta­ci­o­nar els vehi­cles a les noves àrees de paga­ment (verda i blava) que Mont­gat està habi­li­tant aquests dies en sec­tors pro­pers al lito­ral.

A canvi (i a manca de què l'acord es per­fili i s'aprovi en els pro­pers dies), els mont­ga­tins podran acce­dir durant l'estiu a les pis­ci­nes muni­ci­pals des­co­ber­tes de Tiana i gau­di­ran dels matei­xos des­comp­tes que els tia­nencs en cas que vul­guin fer ús de la ins­tal·lació espor­tiva que ges­ti­ona Duet.

El con­tin­gut de l'acord, que podria incor­po­rar preus simbòlics, ha estat con­fir­mat tant per l'alcal­dessa de Tiana, Ester Pujol (PSC), com pel regi­dor de Mobi­li­tat de Mont­gat, Tomàs Cabre­jas (CiU). Els dos polítics han vol­gut dei­xar constància del clima d'entesa que marca les seves rela­ci­ons ins­ti­tu­ci­o­nals. “La relació històrica entre Mont­gat i Tiana ha estat sem­pre molt estreta, i així ha de con­ti­nuar”, afirma Cabre­jas. Per la seva banda, l'alcal­dessa de Tiana subrat­lla la capa­ci­tat que tant el govern que ella lidera com l'exe­cu­tiu de Mont­gat “estem demos­trant de pri­o­rit­zar els interes­sos dels nos­tres veïns per sobre del color polític de qui governa”. Tiana té pre­vist votar el con­tin­gut de l'acord amb Mont­gat en el ple del 5 de maig.

Solució a un pro­blema

Si els ajun­ta­ments de Mont­gat i Tiana s'han vist en la neces­si­tat d'asso­lir un acord és per la decisió del govern mont­gatí (CiU i ERC) d'ampliar con­si­de­ra­ble­ment les seves àrees regu­la­des d'apar­ca­ment. En total s'han creat un miler de pla­ces, totes al sec­tor pro­per al lito­ral. El regi­dor de Mobi­li­tat, Tomàs Cabre­jas, explica que dar­rere la cre­ació d'aques­tes pla­ces “exis­teix una forta demanda ciu­ta­dana, després que els veïns esti­gues­sin can­sats de no poder apar­car prop de casa perquè entre les dues esta­ci­ons de tren que hi ha a Mont­gat i la platja estava tot col·lap­sat”.

Mont­gat ha creat àrees ver­des exclu­si­ves per a resi­dents i àrees ver­des i bla­ves que poden fer ser­vir els ciu­ta­dans de fora, previ paga­ment d'un tiquet. Entra­ran en ser­vei en les pro­pe­res set­ma­nes. L'habi­li­tació d'aques­tes àrees d'apar­ca­ment per­me­ten crear, segons el regi­dor de CiU, set llocs de tre­ball.

LA XIFRA

1,50
euros l'hora
hauran de pagar les persones de fora de Montgat per fer ús de les places de les àrees verda i blava.

LA FRASE

Els veïns de Montgat de la zona del litoral ens reclamaven una solució als problemes d'aparcament
Tomàs Cabrejas
regidor de mobilitat de montgat

Estalviar diners amb la targeta de tren

Les places d'aparcament de Montgat properes a la línia de costa acostumen a donar servei (sobretot els dies laborables) a veïns de Tiana però també a ciutadans del Baix Maresme que es desplacen fins a Montgat a agafar el tren. Es donen molts casos, explica el regidor de Mobilitat de Montgat, Tomàs Cabrejas, de persones que trien l'estació de Montgat com a punt de partida i arribada perquè es tracta del municipi on està situat el límit de la zona 1, la corona més propera a Barcelona. La connexió entre la capital i les ciutats del Maresme properes a Montgat (incloses a la zona 2) és més cara. Així, el preu de la targeta, en funció de si el tren s'agafa a Montgat o en una altra ciutat, pot variar substancialment. En el cas de la T-10, per exemple, el cost es duplica; la T-Mes és un 50% més cara i la T-Trimestre, per parlar d'un altre cas, té una diferència de 65 euros en funció de si la connexió amb Barcelona es fa des de Montgat o des de municipis com ara el Masnou, Vilassar de Mar o Cabrils.

Tomàs Cabrejas admet que és conscient que la creació d'àrees verdes i blaves a la costa de Montgat genera un problema a alguns veïns d'aquestes zones que ara tenen l'hàbit de desplaçar-se fins a Montgat per estalviar-se uns calerons, però no descarta negociar amb els ajuntaments que li ho eclamin i mirar d'arribar a un acord.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.