INFRAESTRUCTURES
CiU només arranca del PP el compromís d'accelerar l'N-II
CiU va haver de rebaixar plantejaments per consensuar a la comissió de Foment la seva proposició no de llei amb el PP i el PSOE sobre l'N-II
Volia, però, pactar un calendari d'actuacions
El Congrés de Diputats va aprovar ahir, a la Comissió de Foment, una proposició no de llei presentada per CiU, que va defensar el diputat Jordi Xuclà, en què el govern només es compromet a accelerar l'execució, en aquest legislatura, de l'N-II a les comarques gironines. A la proposició, però, sí que s'arranca el compromís de redactar un pla per a la millora de la seguretat viària en aquesta carretera, especialment en els trams amb sinistralitat alta.
Aquest és, si més no, el compromís que va assolir CiU, rebaixant, això sí, la seva intenció inicial que el govern de l'Estat marqués un calendari. D'això, doncs, res. Amb tot, i per Xuclà, aquesta proposició no de llei és important perquè serveix perquè la societat gironina “tingui clar fins on vol arribar el govern amb majoria del PP amb l'N-II”, a més de servir de recordatori al llarg de la legislatura. Àlex Sáez, diputat per Girona del PSC, hi va votar a favor tot i trobar-la descafeïnada: “Hi hem votat a favor, tot i ser desnaturalitzat. CiU no té el mateix grau d'exigència amb el PP que amb els socialistes.” Concepció Veray, diputada del PP per Girona, va deixar clar que el seu partit no avalaria la proposta, tot i estar d'acord en la necessitat i la urgència de les obres. Per Veray, ara mateix, per sobre de tot hi ha la realitat pressupostària. Veray va dir que es prioritzarà el desdoblament entre la Selva i Medinyà-Vilademuls i es redactaran projectes.
La proposició final
A la proposició consensuada es detalla: redactar un pla per a la millora i la seguretat vial; prioritzar el desdoblament entre la Selva i Vilademuls-Medinyà; estudiar el condicionament de la variant de Figueres i dotar-la de vorals de 2,5 metres d'amplada i carrils de canvi de velocitat i enllaços de més longitud, i estudiar actuacions i previsions per desenvolupar Vilademuls-Medinyà i la frontera, per al corredor de l'AP-7 i l'N-II.